VIŠE ČASOVA FIZIČKOG: Inicijativa profesora upućena prosvetnim vlastima
VIŠE časova fizičkog vapitanja nedeljno i uključivanje profesora fizičkog u nastavu fikulture u nižim razredima, inicijativa su koje je Savez profesora fizičkog vaspitanja i sporta uputio Ministasrtvu prosvete i Nacionalnom prosvetnom savetu. Oni se, takođe, zalažu i da učenici od prvog do osmog razreda osnovne škole imaju u arsporedu časova svakog dana imaju čas fizičkog i zdravstvenog vaspitanja, a srednjoškolci tri puta nedeljno.
Rezultate najnovijih istraživanja po kojima svako peto dete ima loše držanje tela, svako četvrto je gojazno, a 70 odsto dece školskog uzrasta se ne bavi sportskim aktivnostima van škole bili su više nego dovoljan alram za profesore da pokrenu ovu inicijativu. Savez predlaže da se u odeljenjima koja imaju više od 25 učenika, nastava fikulture drži u dve grupe, kao što je slučaj kod ostalih predmeta sa nastavom praktičnog karaktera.
- Predlog je da, u prvom i drugom razredu osnovne škole, tri časa drže nastavnici razredne nastave, a dva preostala časa nastavnici fizičkog, a u trećem i četvrtom obrnuto - navodi se u obrazloženju. - Ovakav način bi doprineo i da se umanji eventualni stres koji učenik doživljava prilikom prelaska sa razredne na predmetnu nastavu
Po rezultatima skorašnjih istraživanja prevalenca gojaznosti učenika, od trećeg do osmog razreda na reprezentativnom uzorku Srbije bila 24,8 odsto, što nas svrstava u grupu zemalja u Evropi i svetu sa visokom prevalencom gojaznosti, navodi se u obrazloženju.
- Evidentno je značajno povećanje prevalence gojaznosti učenika osnovnoškolskog uzrasta u odnosu na period devedesetih godina prošlog veka, kada je iznosila 17 odsto - navode u udruženju profesora fizičkog vaspitanja. - Uočen je i trend smanjenja ukupnog nivoa fizičke aktivnosti učenika starijih razreda osnovne škole, posebno kod devojčica koje se u manjoj meri bave fizičkim vežbanjem nego dečaci.