GALERIJI MATICE SRPSKE NAGRADA ZA INOVATIVNOST: Izvanredne programe kreirali u vanrednim okolnostima
MEĐU brojnim posetiocima koji su danas bili u prilici da uživaju u raznovrsnim programima u Galeriji Matice srpske u Novom Sadu kojima se obeležava Evrpska noć muzeja, Matičinu Galeriju posetili su i predstavnci marketing agencije Adam studio i ovoj srpskoj kulturnoj instituciji uručili DISRUPT nagradu za inovativne i disraptivne modele muzejske komunikacije, ostvarane tokom prethodne, 2020. godine.
S obzirom na to da DISRUPT nagradu dodeljuju renomirani profesionalci iz sveta marketinga i komunikacija, kako bi se istakli i promovisali pristupi koji vuku napredak društva i predstavljaju novinu u određenom delu poslovanja, po rečima Mile Zavođe, direktorke Adam studia “svojom inovativnošću i disraptivnim modelom komunikacije GMS izabrana je za dobitnika nagrade u oblasti kulture i umetnosti“.
Ovim povodom Dr Tijana Palkovljević Bugarski, upravnica Galerije Matice srpske, istakla je da „u kreiranju programskih aktivnosti težimo da održimo balans između očekivanog i inovativnog. Takvim pristupom trudimo se da sačuvamo visoke standarde i da publiku izvodimo iz komforne zone i podstičemo na nova iskustva. Ona je dodala da biranjem atraktivnih tema, upotrebom novih tehnologija i inovativnih pristupa težimo da podstaknemo publiku na dijalog i razmišljanje.
- Kao što smo to činili u okvirima nagrađenog projekta „Izvanredni u vanrednom“, inovativnostima težimo u svim segmentima našeg rada, što pokazuje i novootvorena izložba u Galeriji Matice srpske „Identitet(i). Predstave žena u srpskom slikarstvu 1918–1941. sa kojom smo hrabro zakoračili i pred publiku postavili brojna pitanja o danas izuzetno aktuelnoj temi identiteta. Time smo još jednom pokazali da muzeji mogu i treba da budu pokretači i učesnici javnih dijaloga koji menjaju društvene poglede i percepcije – kazala je upravnica Palkovljević.
Projektom „Izvanredni u vanrednom“ Galerija Matice srpske predstavila je svoje aktivnosti realizovane u izmenjenim okolonostima izazvnim izbijanjem panedemije tokom prethodne godine. GMS je sredinom marta preseljena u virtuelni prostor, a sadržaji plasirani na društvenim mrežama vremenom su se dopunjavali, transformisali i kreirali novi disraptivni model muzejske komunikacije.
Iskorak je započet akcijom GMS s vama kod kuće koja je u svetu digitalnih medija donela interaktivne kvizove, umetničke izazove, virtuelna vođenja, predavanja, onlajn izložbe i edukativne programe za decu i potom Umetnički izazov Galerije, kao i akcijama Budi uz umetnost, Iz udobnosti vašeg doma i Ukus umetnosti. Sadržaji su nadograđivan, a iskustva programa plasiranih u digitalnom svetu preneta su u skladu sa epidemiološkim merama u prostor Galerije kroz kampanju Oči u oči sa umetnošću i programe Avantura za velike i male i Prepusti se umetnosti za koji je posebno opremljena soba za meditaciju u okviru Stalne postavke.