DOSAD NEVIĐENO LICE NEMAČKE ISTORIJE: Ahim von Boris, reditelj i scenarista serije "Vavilon Berlin", najavljuje treću sezonu na Epik drami
VIŠESTRUKO nagrađivana nemačka serija "Vavilon Berlin", koja sa budžetom od 40 miliona dolara važi za najskuplji TV projekat van engleskog govornog područja svih vremena, vraća se na domaće male ekrane sa 12 novih epizoda.
Premijera treće sezone istorijskog noar-krimića zakazana je za 28. januar, od 21.00, na kanalu Epik Drama. TV saga o slavnoj deceniji nemačke dekadencije u režiji Ahima von Borisa, Toma Tikvera i Henka Handlegtena, zasnovana na romanima nemačkog pisca Folkera Kučera, ovog puta vodi nas u turbulentne dane uoči kraha svetske ekonomije.
Na časovniku haosa, kazaljka sudbine sve je bliže legendarnom "Crnom petku". Trenutku u kom je usledio kolaps američke berze, nakon koje su poput domina pale i sve ostale. U sam sumrak jedne ere, tokom koje je međuratni Berlin odisao slobodom, kulturnom avangardom i progresivnim idejama, naši stari znanci, inspektori Gereon Ret (Volker Bruh) i Šarlot Riter (Liv Liza Frajs) još jednom se spremaju da pogledaju u naličje tog bogatstva i glamura.
Na početku treće sezone zatičemo ih na slučaju misteriozne smrti glumice Beti Vinter. Te davne 1929. godine, nemi film otišao je u zaborav, a magija zvuka privukla je hiljade opčinjenih Nemaca u bioskope. Dojučerašnje "ikone bez glasa" sa velikog platna, preko noći su postale dive koje obožava čitava nacija. Nastavak serije otkriva nam da ta slava ima cenu, a u ekskluzivnom razgovoru za "TV novosti", autor, reditelj i scenarista "Vavilon Berlina", Ahim von Boris, podelio je sa gledaocima u Srbiji još neke pikanterije - tik pred start nove sezone.
- I dalje je to ona ista, neispričana priča o periodu nemačke renesanse koja je u istoriji ostala na marginama strašnih događaja koji su usledili sa Drugim svetskim ratom. U ovom nastavku malo više ćemo se baviti medijima, pre svega štampom. Ona je imala veliku ulogu u društvenom i političkom životu Berlina iz tog vremena - poručuje von Boris, dodajući da je pažnja posvećena i razvoju kinematografije, bioskopima i prvim velikim rediteljima Nemačke.
- Dvadesete godine prošlog veka bile su inspiracija i naš zadatak bio je da jedan veliki i značajan deo nemačke istorije oživimo pred kamerama. Jedini cilj koji smo imali bio je da proslavimo Berlin iz tog vremena. Popularnost serije širom sveta dokaz je da smo u tome i uspeli - smatra Boris.
Ipak, put od prvog do poslednjeg koraka na toj stazi uspeha, kako to i sam priznaje, nije bio lak. Autori serije pošli su od romana proslavljenog nemačkog pisca, koji su prema njegovim rečima, bili nalik neuništivom kavezu.
- Problem sa romanima, pogotovo sa krimićima, je taj što je svaka misao "zakucana" kao ekser u dasci. Trebalo je mnogo kreativnog rada svih nas da se te daske razlabave i da se knjiga prilagodi TV formatu. Serija "Vavilon Berlin", osim tematike, žanra i savremenog pristupa u produkciji, modernu nemačku kinematografiju podigla je na viši nivo i u tom pogledu. Bio je to prvi put u istoriji nemačke produkcije da se jedna velika medijska kompanija, kao što je "Skaj", uključila u sufinansiranje tako ambicioznog projekta - otkriva reditelj.
Kako smo saznali od reditelja, novih 12 epizoda zabeležiće poslednje "srećne" dane kosmopolitske metropole koja je uskoro postala epicentar svetskog zla.
- Kada ljudi govore o nemačkoj istoriji, fašizam je prva asocijacija. U prethodne dve sezone videli smo neko drugo lice te istorije. Blistavo, lepršavo, ponekad mračno, ali pre ove serije - neviđeno. Treća sezona lagano počinje da svira neke zlokobnije tonove. Ona je poput čarobnog plesa na vulkanu koji samo što nije eksplodirao. U četvrtom ciklusu ta igra već potpuno menja ritam. Zato gledaocima u Srbiji mogu da poručim samo da uživaju u plesu dok muzika još traje - zaključuje Ahim von Boris, koji seriju "Vavilon Berlin" upoređuje sa plovidbom legendarnog prekookeanskog broda "Titanik".
- Svi znaju šta se dešava na kraju. "Titanik" tone. Ali, zato, hajde da uživamo u putovanju. A naša serija je upravo to. Sve ono što je prethodilo potonuću - poručuje fon Boris, koji na naše pitanje gde vidi kraj "plovidbe" njegove serije, odgovara kratko:
- Pa kod "ledenog brega". U našem slučaju to je Drugi svetski rat. Posle toga "Vavilon Berlin" tone, i nema dalje. Verujem da nas od tog trenutka deli još peta sezona. Ali, videćemo.
RADUJEM SE PRVOJ KLAPI ČETVRTE SEZONE
VAŠI čitaoci u Srbiji imaće još jednu ekskluzivu, budući da smo nešto malo pre ovog razgovora završili prvi veliki radni sastanak povodom početka preprodukcije četvrte sezone serije - otkriva nam von Boris.
- Cela ekipa bila je na okupu. Šefovi svih sektora. Međutim, u sali za sastanke bilo je tek nas nekoliko. Svi ostali uključili su se putem video-linka. Nikada ranije nisam radio na taj način, ali izgleda da će nam onlajn snimanje serija uskoro postati praksa. Neverovatno je koliko je pandemija koronavirusa za samo nekoliko meseci promenila ceo svet - podelio je sa nama iskustvo čuveni reditelj, ne mogavši da sakrije čuđenje pred novim okolnostima rada. Dodaje da je olakšanje što će tokom rada na nastavku biti angažovana ekipa iz prethodnog ciklusa, kako za tehnički deo tima, tako ni u glumačkoj postavi nema velikih promena.
- Zbog mera predostrožnosti, Tom, Henk i ja već mesecima smo u izolaciji, budući da smo i reditelji i scenaristi ovog projekta. Viđam ih svakog dana preko kamere, ali ne pamtim kada smo se poslednji put videli uživo. Radujem se prvoj klapi. Uželeo sam se realnosti!