POJAS ZA SPASAVANJE: U Ateljeu 212 uveliko razmatraju nove načine izvođenja predstava od jeseni
POZORIŠNI planovi za novu sezonu i virus koji ne posustaje, postavljaju težak zadatak i pitanje pred čelnike teatara: šta ako se ovakva epidemiološka situacija "prenese" na jesen, kada više ne bude postajala ni mogućnost igranja na otvorenom prostoru?
- U razgovoru sa dramaturzima, uveliko ramišljamo o nekom "pojasu za spasavanje". Ukoliko i dalje predstave ne budemo mogli da izvodimo pred publikom, razmatramo da ih igramo uživo, a prenosimo preko našeg sajta kao što se već uveliko radi u Evropi sa koncertima i pozorišnim ostvarenjima - objašnjava Novica Antić, upravnik Ateljea 212. - Dakle, nije reč o snimku predstava već o izvođenju manjih formi u praznoj sali, pa i realizaciji novih projekata koje bi glumci radili od kuća.
Tako bi se, kada je reč o starim naslovima, na repertoaru Ateljea 212, između ostalih, našle predstave sa manje glumaca na sceni kao što su "Art", "Slavna Florens" i "Ovaj će biti drugačiji".
- Ali, postoji mogućnost da naši glumci igraju nove projekte u svojim kućama ili nekim drugim prostorima. Naravno, za to je potrebno naći odgovarajuću vrstu tekstova, kao i reditelja koji su vični ovoj vrsti rada na granici pozorišnog i filmskog, odnosno televizijskog režiranja. Sve bi bilo u direktnom prenosu: publika bi u određeno vreme sve predstave gledala u svojim domovima - kaže Antić.
Prvo takvo iskustvo proletos je već imala sa sada već slavnim koncertom Andrea Bočelija, iz Milanske katedrale:
- Ovakvi poduhvati zahtevaju tehničke mogućnosti i opremu, a bogami i veštinu glumaca i reditelja. Ipak, mislim da se moramo pripremiti za ovakav način rada, ukoliko to bude nužno.
Iako bi iznuđene okolnosti mogle da dovedu do stvaranja novog žanra u teatru, naš sagovornik naglašava da to svakako nije budućnost pozorišta:
- Pozorište je umetnost koja zahteva publiku i glumce na jednom mestu. Sve su ovo samo prelazna rešenja - zaključuje Antić.