POD SJAJEM „SEVERNOG NEBA“ : Otvoren 37. Čukarički likovni salon
JEDNOGLASNOM odukom žirija nagrada „Poleksija Todorović“ 37. Čukaričkog likovnog salona pripala je Aleksandru Đuriću, slikaru i počasnom predsedniku udruženja „Lada“, za rad „Karta severnog neba“.
Na otvaranju ove tradicionalne manifestacije u Galeriji 73, dodeljene su i dve specijalne nagrade: profesooru FPU Vladimiru Periću Talentu, za delo „Cirkularno pismo“ i vizuelnom umetniku Nikoli Pavkoviću.
Ovi radovi su odabrani među 26 dela autora, koje je Umetnički savet Galerije 73, pozvao da učestvuju na smotri. Ovogodišnji izlagači su pripadnici različitih poetika i generacija prisutnih na domaćoj scene. Između ostalih to su Selena Vicković, Nikola Vukosavljević, Ljubomir Vučinić, Gabriel Glid, Vladimir Komad , Miodrag Pantović, Savo Peković, Milena Putnik, Slavoljub Caja Radojčić, Zoran Todović, Ivan Šuletić...
-Mi koji smo u Galeriji radili preko trideset godina želeli smo još u početku rada da organizujemo jednu reprezentazivnu izložbu koja bi bila otvorena ne samo za slikare Beograda, opštine Čukarica, nego i čitave Srbije- ističe naš ugledni istoričar umenosti i likovni kritičar Đorđe Kadijević, osnivač ove galerije i član ovogodišnjeg žirija. - Tako je ostalo i do danas. Broj odazvanih umetnika je uvek bio impozantan i dovoljan. U srećna vremena tu su izlagali najbolji i najveći srpski umetnici kao što su Ivan Tabaković, Miodrag B. Protića kao i brojni drugi.
Prva školovana slikarka
POLEKSIJA Todorović je prva školovana srpska slikarka, kćerka Matije Bana rodonačelnika Banovog brda i supruga slikara Steve Todorovića. Dodeljivanjem nagrade koja nosi njeno ime, naša institucija kulture ukazuje na važnost ove tradicionalne likovne smotre kao i podsećanje na velikane koji su svojim stvaralaštvom unapredili umetnički život na Banovom brdu- kaže Mirela Pudar, direktorka Galerije 73, dodajući da je manifestaciju i nagradu (sastoji se od novčanog dela i plakete) pomogla opština Čukarica.
Opšti utisak ovogodišnje izlagačke sezone, je smatra Kadijević, je da više nema dominantih pravaca koji su je nekada bili karakteristični:
- Danas Salon ima nešto drugačiju sliku. Vidi se da su umetnici koji učestvuju u ovoj manifestaciji mahom upućeni na to da se u nedostatku dominantnog stila, što ne važi samo za našu sredinu, već za čitav korpus evropskog i svetskog likovnog stvaralaštva, opredeljuju za individualni izraz za sopstvene autorske svetove sa individualnom mitologenom. Vide se tragovi nekada dominantnijih pravaca, a naročito to važi za oživljenu figuraciju, za jednu regresiju konceptualizma koji je u periodu kraja 20. i početkom 21. veka imao jednu eskalaciju, a sada je nema .To je glavna oznaka opšteg utiska koje ova izložba daje.