ROMANTIČNI KOŠMAR NA KOSANČIĆEVOM VENCU: Novi ciklus radova Tatjane Strugar u Prodajnoj galeriji Beograd
CIKLUS slika koji je naslovila Un petit cauchemar romantique, u prevodu sa francuskog "Mali romantični košmar", beogradska vizuelna umetnica Tatjana Strugar predstaviće sutra u Prodajnoj galeriji Beograd, na Kosančićevom vencu.
Većina radova na izložbi ove autorke koja je diplomirala i magistrirala na beogradskom Fakultetu likovnih umetnosti, prvi će se put naći u javnosti.
Reč je o delima koja se bave odnosima u umetnosti, društvu i galerijskom sistemu u Beogradu i Srbiji, ispituju odnos: umetnik-galerija-institucija-društvo-država.
- Autorka nas svojim "malim romantičnim košmarom" uvodi u jednovremeno blistavu i strašnu potragu za izgubljenom individuom, kao bićem ovog autentičnog Erosa i njegove plodonosne višeznačnosti - obajšnjava u pratećem tekstu Jelena Krivokapić, istoričar umetnosti. - U potragu za čitavom mrežom i mizanscenom iščezlih "galantnih susreta" jednog društva, oniričnih i romanesknih privida i prekoračenja koji, i kada transponovani u svoje monstruozne dvojnike, ništa manje ne otkrivaju našu bezuslovnu potragu za etikom i etikecijom sublimnog.
Rad na filmu
PORED izložbi svojih likovnih dela koje je održala u zemlji i inostranstvu, Tatjana Strugar se tokom višedecenijske karijere bavila i kostimografijom u filmskim projektima "Lepa sela, lepo gore" i "Rane". Na prvoj samostalnoj izložbi "Pozicije" u Domu omladine, u sklopu izloženih video radova, postavila je rampu za posetioce sa poteškoćama u kretanju, prvu takvu u jednoj beogradskoj galeriji.
Slikarka tematizujue sopstvenu romantičnu inicijaciju žene kroz bolno suočavanje sa "događanjem društva", ističe Krivokapićeva, i dodaje:
- Umesto u idealnom ljubavnom spoju dva bića i paritetu erotske igre polova, to se razrešava kao trauma od paternističkog autoriteta društva i njegovih krutih pravila, koji ukidaju svako pravo na slobodu izbora i autonomiju žene.