SPEKTAKLI OMARA RAŽIHA U "BALKANU": Svetski pozorišni fenomen kao uvod u 22. Beogradski festival igre
KAO svojevrsni uvod u 22. Beogradski festival igre, zamišljeno je gostovanje dveju predstava Omara Ražiha i njegove trupa "Maqamat" koja deluje na dve adrese, u Bejrutu i Lionu.
U beogradskom Bioskopu Balkan, 7. i 8. marta 2025. godine, biće izveden komad "Bejtna", pozorišno ostvarenje koje spaja tradiciju, gastronomiju i igru i preraslo je u istinski fenomen savremenog teatra. Na sceni se, pored izobilja hrane koja se priprema, sastaju četiri koreografa i četiri muzičara iz Libana, Koreje, Palestine, Belgije i Togoa. Dolazeći sa različitih kontinenata, iz različitih zemalja i kultura, oni nose različita umetnička iskustva, prošlost i ideje. Jedino što ih povezuje je njihova profesija, a oni se na sceni smeju, razgovaraju, piju i jedu zajedno i - igraju. Jednostavnost ovog susreta je polazna tačka za složenu koreografsku i konceptualnu strukturu izvođenja.
Već 9. marta, Omar Ražih će se predstaviti kao izvođač i autor solo komada "Igra nije za nas", na istoj sceni. Svojevrsna autobiografija umetnika, čita se u jednom dahu.
- Znam da je bilo čudno što sam izabrao da se bavim igrom u zemlji koja je izlazila iz građanskog rata, razaranja, smrti i gubitaka. Međutim, igra je u to vreme bila najrevolucionarniji i najprovokativniji jezik. Sa njom sam uspevao da nadjačam tabue prošlosti i budućnosti; unutar i van grada u kome sam odrastao. Vremenom sam otkrio da ti tabui nisu samo u društvenom, već i u kulturnom životu. Igra je za nas, umetnike, ali igra pripada svakodnevnom životu, ulici, običnim ljudima u publici - rekao je prilikom nedavne posete Beogradu Ražih, koreograf i igrač, vodeća figura savremene igre u Libanu i arapskom svetu, koji je osnovao trupu "Makamat" u Bejrutu 2002, a u Lion se zajedno sa svojim igračima preselio 2018. godine.
Autor je više od dvadeset predstava koje dovode u pitanje percepciju jedinstva i singularnosti tela, tražeći izvanredno fizičko prisustvo kroz energične pokrete i snažan komentar na društvene i političke teme.