PRIPITOMLJAVANJE KAO VID BORBE: Radovi na plišu Jelene Đurić u Galeriji `73
NOVOSADSKA umetnica Jelena Đurić, u Galeriji `73 na Banovom brdu (Požeška 83 a) u četvrtak 29. avgusta u 19 časova predstavlja svoje slike, na izložbi nazvanoj "Pripitomljavanje".
Rođena 1978. u Nišu, umetnica koja je magistrirala 2006. u klasi profesora Milana Blanuše na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, iza sebe ima mnogobrojne samostalne i grupne izložbe u zemlji i inostranstvu (Španija, Austrija, Hrvatska, Italija, Amerika,Švajcarska, Nemačka)a. Dobitnica je nekoliko nagrada za slikarstvo,.
- Pliš, baršun, ta nežna i skupocena tkanina drevnog porekla, vazda saučesnica u slavljenju moći, rojalističke ili eklezijastičke, vezuje se za raskoš i luksuz - piše Silvia Dražić. - Opet, slikanje na plišu nastalo na dalekom istoku i doputovalo putevima Marka Pola, ima znatno skromniju istoriju. Osim podataka o njegovom negovanju u okviru Ruske pravoslavne crkve, posebno na u Kavkazu, ova tehnika upražnjavala se u delovima Latinske Amerike, da bi tridesetih godina prošlog veka kao deo popularne kulture, pre svega KEMP estetike, utočište našla u Sjednjenim Državama.
Izložba se sastoji od 15 slika velikih formata i poliptiha sačinjenog od 14 malih, slikanih na plišu,, o čemu istorilarka umetnosti u tekstu kataloga dodaje:
Pliš, uprkos svojoj plemenitoj istoriji, ovde degradiran na puku podlogu, pokazao se pre kao nepredvidiv i opiran protivnik, nego kao benevolentni saradnik. Štaviše, kako Jelena Đurić o tome izveštava, čak i kad se naizgled, trpeći nanose boje, pokoravao njenim zahtevima, tokom noći, prepušten sebi, absorbovao ju je ili menjao, nudeći se sutradan u sasvim drugom liku. Čak su i linije postajale mekše, neodređenije... Ali, za umetnicu, to nije bio razlog za povlačanje ili pristajanje na plišane uslove, nego naprotiv povod za otvaranje novog područja borbe: pripitomljavanje- zaključuje Dražićeva.
Izložba će trajati do 3. septembra.