SRPSKA UMETNOST VATRE: Na Međunarom bijenalu keramike na Korzici dela šest naših odabranih autora različitih generacija i poetika
SAVREMENA keramička scena Srbije prikazaće svoja dostignuća na upravo otvorenom Međunarodnom bijenalu keramike - umetnost vatre, u Bonifaciju (BIBAF Biennale Internationale de Bonifacio des Arts du Feu).
Muzej primenjene umetnosti iz Beograda jedan je od partnera na organizaciji i selekciji učesnika za to Bijenale, koje na svake dve godine predstavlja keramičku scenu neke druge zemlje. Specijalni gosti ugledne manifestacije na Korzici, pre naše zemlje, bili su Francuska, Italija, Japan i Malta.
Našu stvaralačku reprezentaciju čini šest odabranih autora različitih generacija i poetika. Tako su se na aktuelnoj izložbi Corso Serbian, zajedno sa delima korzikanskog umetnika Zanija, našli i radovi Jovane Čavorović, Ljubice Jocić Kežević, Jasmine Pejčić, Bojane Ristevski Mlaker, Valentine Savić i Velimira Vukićevića.
- Izložba pod nazivom Corso Serbian predstavlja raznolikost umetničkih diskursa selektovanih umetnika, koji kroz različite narative uspešno reprezentuju savremenu srpsku umetničku scenu keramike - ističe viša kustoskinja Muzeja primenjene umetnosti Jelena Popović, koja je kustos-saradnik izložbe.
Komesari Bijenala su korzikanski keramičar Žan-Fransoa Bađioni (Zani), preduzetnik, izdavač i kolekcionar sa Malte Olivije Plike, dok je partner-koordinator Biljana Jotić, direktor MPU. Ceo projekat se realizuje uz podršku Kulturnog centra Bonifacio.
Među srpskim izlagačima, dvoje su ugledni profesori Fakulteta primenjenih umetnosti - (1950) i Ljubica Jocić Knežević (1973). Profesor u penziji, Vukićević izlaže više od 40 godina (imao je 18 samostalnih izložbi u Jugoslaviji, Japanu, Nemačkoj, Francuskoj i Rumuniji), njegovi radovi su više puta nagrađivan i deo su mnogih muzejskih kolekcija širom sveta.
Vanredna profesorka Jocić Knežević specijalizovala je keramičku skulpturu i keramičke tehnike u Japanu, a 2015. je uvrštena u 100 najznačajnijih savremenih likovnih umetnika koji su se izrazili u keramici.
Od Japana do "Blatobrana"
U RADNIM biografijama Bojane Ristevski Mlaker (1985) i Jovane Čavorović (1985) stoji i da su vezane za grnčarsko društvo, odnosno galeriju "Blatobran" iz Beograda, a obe su se i stručno usavršavale u Japanu. Ristevski Mlaker je učestvovala na brojnim izložbama i projektima, kako u Srbiji tako i svuda u svetu, a vodi i studio "Juha" u Ljubljani. Dok je Čavorovićeva, uz to što je osnivač i suvlasnik "Blatobrana", međunarodnu vidljivost stekla učešćem na više grupnih i samostalnih izložbi širom sveta.
Na FPU kao docent radi i Jasmina Pejčić, koja je do sada imala 15 samostalnih izložbi, i učestvovala na više od 200 kolektivnih, u zemlji i inostranstvu. Dobitnik je domaćih i inostranih priznanja za dela koja se nalaze u kolekcijama u Srbiji, Japanu, Kini, Tajvanu, Francuskoj, Finskoj, Irskoj i Sloveniji. Nakon što je diplomirala, magistrirala i doktorirala na FPU, Valentina Savić (1970) je bila stipendista grčke vlade za specijalizaciju na Fakultetu likovnih umetnosti u Atini, na odseku vajarstva. I ovoj nagrađivanoj umetnici radovi se nalaze u mnogim javnim i privatnim kolekcijama širom sveta.