POZORIŠNA KRITIKA: Levičari duvaju, desničari piju...
ISPRED projekcije svog mračnog stanja svesti, guste šume (scenografija Jasmina Holbus, kostim Boris Čakširan), sa padinom "spaljene zemlje", gde drži kamp za decu sa hendikepom (u borbi za ekološku čistotu), nagrađivanom profesoru Karlu (Svetozar Cvetković) je sve jasno i zamorno.
On će se grubo obračunati jakim (pogrešnim) argumentima i sa svojom levičarski "osvešćenom" kćeri (upečatljiva Natalija Stepanović), kao i sa novopečenim doktorom nauka, Markom (Dejan Dedić), u konačnom obračunu zbog zlostavljanja u detinjstvu...
Svetozar Cvetković, glumac specijalizovan i najčešće biran za uloge hladnih, ne razumnih, lažno nadmoćnih intelektualaca (očeva, pedagoga) ovoga puta dodaje jad svojoj interpretaciji simbola uspeha, moći i zločina, koji, kad je zlostavljanje slabijih u pitanju, redovno egzistiraju zajedno. Uz Markov jeziv krik, kojim se oslobađa Karlove dominacije iz davnina, koja mu je uništavala život, profesor, star i usamljen, sa tla odgovara primalnim krikom, jecajem, nalik na dečije cviljenje. Nema u srpskom glumištu mnogo umetnika, koji bi sa pokrićem, hirurški precizno, sa izvrsno plasiranom pervertiranom intelektualnom hladnoćom mogli tako da oblikuju Karla, simbola moderne civilizacije, zasnovane na odnosu moći i pokoravanja. Vera (Dubravka Mijatović), Karlova supruga, takođe je, u veštoj, minimalističkoj, ali trilerski odlično gradiranoj režiji Sanje Mitrović, vrlo uspešno pokazala da je bliskost daleko od protokolarnih, naoko dobrih odnosa među intelektualcima više klase i da je to teška bolest. Dejan Dedić, izlazeći neprestano iz publike u svoje scene, kao jedan od mnogih, svom junaku, Marku, vešto je dopustio da bude i slab (zaboravio je sopstveno dete u vrelim kolima), i svesno nadmoćan, kad optužuje svog zlostavljača. Ana (Jelena Ilić) je njegova supruga, retka iz "ministarstva sile", policije, kojoj ta moć nije pomutila emociju. Milica Janevski, "žena koje nema", jer je funkcija majke još jednog "obeleženog" deteta, konobarica, matematičarka i izabrana da posadi, sa Markom, drvo na zgarištu, da bi se život ponovo začeo, poslovično je istinita i slikovita. Đuro Brstina se, u nekoliko uloga (Policajac, Dečak sa ekrana, Vozač) dobro uklopio u bolnu anamnezu zločina bez kraja. Branku Petrić (Baka, Gazdarica, Katarina) je rediteljka dramski formatirala kao uzaludnu toplinu, koja greje i svetli ka univerzumu, ali je prisutni ne vide.
U dobrom tekstu "Nestajanje", hrvatskog savremenog pisca Tomislava Zajeca, tačno se analizira fenomen uništavanja, zatiranja, iščeznuća, kojim se ljudski mozak brani od smrtonosne traume. Njegovi likovi su životvorni, na bolan i dnevno prepoznatljiv način, uprkos tome što su nam prikazani gotovo bez sopstvenih motiva, zbog kojih su to što su postali, naročito Karlo, jer je priča o njegovoj majci krajnje minimizovana i skrajnuta...
Hvala autorima na hepiendu!