GENERALNA PROBA KRAJA SVETA: "Kraj sveta u tri čina", omnibus
TRI različita dramska predloška, iz tri zemlje našeg regiona (Slovenija, Hrvatska, Srbija) predstavila su, u režiji sarajevske rediteljke Selme Spahić, po rečima autorki (među kojima je i dramaturg Ivana Vuković) odgovor na zadatu temu nasilja nad ženama u pandemiji. Ako je pandemija kovida bila stvarna generalna proba propasti sveta koji poznajemo, onda je predstava BDP pokazala da se i bez pandemije svet može uspešno uništiti, globalno, oružjem za masovno uništavanje, ali i pojedinačnim činom nasilja nad slabijima i socijalno i profesionalno potlačenima na planeti
"Pod suknjom", hrvatske autorke Kristine Kegljen, postapokaliptična je igra, u kojoj majka i kćerka /Katarina Bistrović Darvaš i Anđela Ramljak) uz pomoć mot(i)ke izlaze na kraj sa mučiteljskom muškom figurom, oslobađajući ne samo svoju sadašnjost, nego i sećanja na nasilje, koja dobijaju ironičan, relaksirajući komentar. Kao uvod u predstavu, koja će feministički otpor prikazati u više varijacija, tekst "Pod suknjom" je vrlo dobro postavio dramske koordinate u kojima će se ova složena tema istraživati i dao jasnu predstavu da će i sam kraj ostati otvoren za tumačenja i analize, sociološkog, antropološkog i kriminogenog tipa. "Aktivistkinje", slovenačke spisateljice Katje Gorečan pomeraju fokus na poslovni ženski univerzum, takođe podložan kako nasilju, tako i ponižavanju finije vrste - apliciranju na evropske fondove za sredstva za projekte, što uzima ljudske žrtve, pretežno ženske. Malo plaćen, iscrpljujući, izrabljujući, nehuman način da se dođe do sredstava za prosti život dovode do devastiranja svega što život mladog čoveka (žene) čini. Kroz fizički, ponavljajući pokret i skandiranje, Selma Spahić, uz odličnu saradnju aktivistkinja (Petja Golec Horvat, Nina Kuclar Stiković, Rina Pleteršek, Barbara Polajnar, Milena Pučnik, Špela Setničar, Gaja Višnar) postigla je poklapanje i sa "aktivistkinjama" u sali BDP, pa i onih koje rade i žive u drugačijoj, a takvoj vrsti mobinga. Kao treća "propast sveta", odigran je duhovit tekst srpske autorke, Tijane Grumić, o svinjama i ljudima (Milica Stefanović, Bojana Stojković, Iva Ilinčić, Mirjana Karanović), koji je, na možda najbolniji način, prikazao koliko je "ženski" živi svet isprepletan i koliko granice vrsta ne postoje u liberalnom kapitalizmu, koji traži otimanje, bogaćenje, odsustvo porodične empatije i porast dobiti, po cenu veštačke oplodnje svinja, koje i ne vide svoje potomke, što sve rezultira ekološkom katastrofom i dehumanizacijom, ravnom propasti sveta koji znamo. U poslovnom smislu je, po Grumićevoj, takođe mučno i samo pisanje ovih tekstova, jer je zahtevalo dril i muku, opisanu u samom pozorišnom performansu.
Scenu je, kao mobilnu dramsku strukturu, osmislila Urša Vidic, autorski kostimi su delo Belinde Radulović, a duhovitu muzičku podlogu je sačinio Draško Adžić, uz zanimljiv scenski pokret Ane Dubljević).