EMIR KUSTURICA: Nemci ponovo otvaraju bioskope, ništa od "velikog reseta"
Uoči otvaranja 17. Međunarodnog filmskog festivala "Kustendorf", osnivač prestižne smotre sedme umetnosti, naglasio je da se širom sveta ponovo otvaraju bioskopi a tome se malo ko nadao.
- Sve potiče iz sumnje. Mislim da je najvažnije ovde bilo da se napravi selo a zatim i festival koji nije samo očivanje identiteta arhitekture ovog naroda, nego je očuvanje onoga što vredi i - šta smo mi. Zapravo u periodu crnog talasa i u zlatnom periodu tzv. zabavnog filma postavili smo u bivšoj jugoslaviji i u Srbiji standard koji je meriv sa onim što se dešava u čitavom svetu. Mi smo u međuvrmenu izgubili taj standard, pravimo filmove koji su, kako je goovrio pokojni Šiba Krvavac, tzv. „trkopiš filmovi“ koji se prave samo da bi bili napravvljeni. Ne da bi sadržajno i formalno odgovorili vremenu u kome živimo. Ovde nije bilo mnogo naših filmova ne zbog toga što mislimo da nisu dobri, nego zato što je lestvica u svetu uvek bila visoko dignuta kada su u pitanju autori - naglasio je Kusturica.
- Ovo je mesto koje je preživelo, a preživeo je i svetski film. Sad se pokazuje da je veliki reset koji je trebalo da usledi nakon proizvedenog virusa koji je trebalo sve da nas uništi pokazao kao propala investicija. Kažu Nemci, u Nemačkoj se ponovo ide u bioskope. U Francuskoj takođe, uprkos stenicama koje tamo vladaju po bioskopima. Zato mi je drago da je festival preživeo, i da će najbolji svetski autori ovde imati udomljenje, i šta god bude sa svetskim filmom ovaj festival će postojati makar kao pregled najvećih svetskih dostignuća. Mislim da je Bergman živ, da bi on bio ovde, Breson bi takođe bio ovde da je živ. Svi bi ovde stizali kao i Farhadi, i Garone i Sorentino i svi ti Šveđani, Norvežani...