LEPOTICE PARIZA I BEOGRADA: Izložba fotografija Gorana Musića postavljena u Kulturnom centru Pančeva
DVADESETAK lepotica, što blistavih što oronulih, onih pariskih koliko i beogradskih, predstavio je fotograf Goran Musić na izložbi u Foajeu Kulturnog centra Pančeva.
Do 26. decembra, publika može uživati u pogledu na "Pariske i beogradske lepotice", kako je naslovljena postavka na platnu štampanih fotografija.
- Foto-aparat držim u rukama otkako znam za sebe - kaže Musić, filmski i TV reditelj koji je tokom školovanja na FDU učio od najboljih, fotografiju od Branibora Debeljkovića a kameru od Vladete Lukića.
Iako naglašava da on nije arhitekta, a još manje istoričar, već je radnik na vizuelnom polju treniran dugogodišnjim radom da vidi i zabeleži ono što drugi propuštaju da uoče
- Musić priznaje da ga je arhitektura oduvek fascinirala:
- Dve decenije proveo sam u Parizu, i tokom sveg tog vremena negovao sam tu svoju "opsesiju", fotografišući zgrade, vrata, prozore, zidove, krovove...
Sve dok nije otkrio njih, oku teško dostupne lepotice koje posmatraju prolaznike sa nedostižnih visina, sa fasada gradskih zdanja. I odlučio da ih prikaže svima nama, koji žurimo ne obraćajući pažnju ni na šta, makar ne na ono što nam nije pred očima - da nam usmeri pogled ka nebu ali ga zaustavi negde usput, gde na fasadama kuća borave njegove lepotice, kako je povodom Musićeve izložbe zapisao istoričar umetnosti Radonja Leposavić.
Posvetio im se, uspinjući se okom i objektivom na njihovih par desetina metara visine, ulazeći u stanove ljudi, tragajući za dobrim uglom iz zgrada preko puta... Strpljivo bi čekao jesen da ogoli granje koje od oka skriva neku od ovih lepotica, ili određeno doba dana ne bi li postigao senke koje laskaju njihovoj lepoti. Potom bi ispravljao perspektivu, brisao okolne žice, prozore i druge detalje koje tu lepotu narušavaju, i fotografije štampao na platnu koje im podaruje posebnu draž.
- Najpre sam u mom rodnom Beogradu, 2014. u "Parobrodu" izlagao postavku "Erotika beogradskih fasada", a potom 2020. u Biblioteci grada Beograda i isto to, samo na pariski način - otkriva umetnik.
- Sad mi se najzad ostvarila želja da ih uporedim, izlažući uporedo pariske i beogradske lepotice, pri čemu namerno nije naznačeno koje su odakle. One jesu nazvane lepoticama, reč jeste o aktovima, ali sve te žene vidim pre svega kao simbol plodnosti, često sa decom oko nogu, grozdom ili kakvim drugim simbolom u ruci.
Neophodna restauracija
- PARIZ ne pati od toga toliko, ali morao sam da primetim da su pojedine beogradske lepotice u katastrofalnom stanju, neophodna im je restauracija, čemu je posvećen kratki film koji je emitovan tokom otvaranja pančevačke izložbe - kaže Musić.