SPEKTAKL U ČETIRI I PO SATA: Večeras u Beogradskom dramskom multimedijalna, premijerna "Božanstvena komedija"
DANTEOVA "Božanstvena komedija" u rediteljskom čitanju jednog od najznačajnijih evropskih reditelja Franka Kastorfa, večeras će imati premijerno izvođenje u Beogradskom dramskom: tokom mesec dana intenzivno su trajale probe, a kakav je rezultat videće se u 270 minuta izvođenja predstave.
Ansambl je saglasan da je reč o projektu koji se dešava možda samo jednom u životu i prilici da se iskusi drugačiji sistem rada u kome su glumci (kao kod Artoa) "stajali na lomači iznad vatre", bivajući u stalnoj tenziji ali i prilici da prodrmusaju svoje umetničko biće...
- Marko Gvero igra čoveka koji je predugo bio nezaposlen, a ja - njegov uzrok i posledicu.
Žena sam koja sve radi i sve joj se dešava "kroz" muškarca, žena koja je uvek u njegovoj senci - slikovito objašnjava Milena Vasić.
- Marko me ubija tri puta, a svaki put se iznova borim sa muškim sistemom i ličnim paklom. U drugom delu predstave ja ću njega otkriti i demistifikovati...Bavili smo se, zapravo, paklom u realnom svetu, nekom vrstom nadrealnog realizma.
U glumačkoj ekipi su i Aleksandar Jovanović, Aleksandar Radojičić, Bojana Stojković, Dunja Stojanović, Jana Milosavljević, Milan Zarić i Nataša Marković.
Kastorfovo čitanje Danteovog "Pakla", kako sam objašnjava, uvodi u predstavu i Getea, Šilera, Homera, Handkea... Inače, veliki reditelj prvi put režira ne samo u jednom beogradskom pozorištu već i u ovom delu Evrope. Ali, ovo nije njegovo prvo prisustvo u Beogradu: ovde je "premijerno" boravio 1996. godine kada je na Bitefu izvedena njegova predstava "Pansion Seler" (koja je podelila Gran pri sa još dve predstave). U to vreme njegova velika svetska slava tek ga je čekala, a kasnije će na Bitefu gostovati sa još tri naslova: četvorosatnom predstavom "U Moskvu, u Moskvu!", "Tri sestre" i "Seljaci".
U njegovom internacionalnom timu, najraspoloženija za razgovor bila je brazilska kostimografkinja Adrijana Braga Perecki, koja je rekla:
- Želim da se zahvalim srpskom narodu ne samo u pozorištu nego i izvan njega. Beograd me podseća na Rio de Žaneiro: ljudi ne izražavaju sve novcem nego i gestovima, nije sve u materijalnim stvarima. Bila sam u početku zabrinuta što se tiče ishoda, veoma sam odgovorna osoba. Ipak, ubrzo sam se uverila da su glumci veoma ozbiljni i posvećeni. Sve ih volim, posebno scenografa Aleksandra Denića. Oboje smo stranci u ovom timu. Zaista, u Beogradu sam se osećala kao da nisam u inostranstvu,ne biva tako u drugim zemljama...
AUTORSKI TIM
PREDSTAVA će se izvoditi na Velikoj sceni "Olivera i Rade Marković" (u prevodu Dragana Mraovića), a Kastorfov asistent bila je naša rediteljka Ana Tomović.
U ekipi su i kompozitor Vilijam Minke, dizajn video-radova i kamera potpisuje Andreas Dajnert (koji kaže da je tokom proba naučio samo tri srpske reči "sedi, plači i začepi"), dizajn svetla uradio je Lotar Baumgarte, umetnički direktor produkcije je Sebastijan Klink, dok je scenski govor bio zadatak za Radovana Kneževića.