IGOROV PUT DO GLAVNOG ČOVEKA DRŽAVNE PROPAGANDE: U pripremi krimi-misterija Nighttime, čiji je autor i producent Milan Marić
PUBLICI veliki festivali donose premijere "friških" filmova ili epizoda serija, kao i susrete sa voljenim glumcima. Za autore festivali su prilika da pokažu radove koji su tek skica i da osvoje novčanu nagradu kako bi želje pretvorili u stvarnost.
U selekciji CineLink Drama 2022 na nedavno održanom Sarajevo film festivalu našle su se tri serije iz Srbije: Hela After All, koju je osmislio Saša Podgorelec, The Turkish Ambassador, iz pera Darka Lungulova, i Nighttime, čiji autori su popularni glumac Milan Marić i reditelj Nikola Ljuca, poznat po drugoj sezoni "Bese". Ljuca bi trebalo da režira i Nighttime, za koji zajedno sa Stašom Bajac piše i scenario. Za produkciju nove serije zadužena je mlada kuća "Mechanism", odnosno Milan Marić i Đorđe Vojvodić, a budžet potreban za prvu sezonu iznosi 1,6 miliona evra. Ako autori nađu još zainteresovanih producenata, scenario bi trebalo da bude završen do kraja ove godine, a već na proleće bi bile podeljene uloge.
Serija je, kako objašnjavaju Ljuca i Marić, zamišljena kao krimi-misterija sa osam epizoda po sezoni. Dok bi glavni lik Igor putovao po raznim delovima Srbije, serija bi prikazivala šta se dešavalo tokom devedesetih, u koje je smeštena radnja. Ne bi to bio tipični istočnoevropski realizam, kako dodaju autori, već napeti noar san koji se postepeno pretvara u stvarnost.
- Svaka sezona bi počinjala kao klasični kriminalni procedural, sa bizarnim i mističnim prizvukom koji će biti dekonstruisani kroz sočivo političke i društvene klime devedesetih. Do početka treće sezone publika će shvatiti da je zapravo gledala priču o poreklu negativca, to jest Igorov put da postane glavni čovek državne propagande. Odrastanje u Srbiji tokom tog perioda je emotivna polazna tačka ovog projekta. Dok svet tek otkriva opastnost lažnih vesti, mi smo odrasli uz to. Pre doba interneta, državni mediji su sve kontrolisali. Režim Slobodana Miloševića stvorio je sopstvenu realnost. Bilo je teško biti tinejdžer u tom periodu. Svako ko je preživeo devedesete i ostao u zemlji i dalje oseća posledice - ističu Nikola Ljuca i Milan Marić.
S obzirom na to da je reč o seriji iz određenog perioda, biće mnogo vizuelnih tragova koji će publiku vratiti u 1994. godinu. VHS kasete, trenerke u neonskim bojama, čudne frizure, "zastave" i "lade", napominju autori, davaće čudan osećaj nostalgije, tamne ispod površnog šarenila.
Radnja prve sezone bi, dakle, počela 1994. u Beogradu, glavnom gradu Jugoslavije. Zemlja je izolovana i ljudi se okreću crkvi. Igor, popularni voditelj noćnog programa koji se bavi okultnim temama, dobija uznemirujuću video kasetu. Mladi čovek koji se pojavljuje na snimku ubrzo biva pronađen u svežem grobu. Sve ukazuje na samoubistvo, ali drugi jezivi detalji podstiču Igora da poseti srednju školu koju je mladić pohađao. Još iste večeri, učenica iste škole skače sa krova. Igor otkriva tajno podzemno sastajalište učenika, i obešenog mladića ispred njega. Strah se širi, jer se morbidni simboli notorne satanističke sekte "Crna ruža" iznova pojavljujuju u školi. Sve to iskopava Igorove stare rane. Godinu ranije Igor je bio u vezi sa Lidijom, istraživačkom novinarkom koja je navodno izvršila samoubistvo. Igorova majka, umesto da ga pusti da se suoči sa tragedijom, tera sina da se brine o autističnoj sestri. Ubeđen da će otkriti srce tame, Igor pada u vrtlog medijske manipulacije. Svojim noćnim programom doprinosi satanističkoj panici i navodi policiju na pogrešan trag. Tajna grupa antiratnih aktivista postaje žrtva histerične istrage. Policija nije ništa bliže sekti, ali se čini da su preživeli učenici, njihovi roditelji i školski psiholog ključna poluga u razotkrivanju pravog užasa. Igor mora da se suoči sa svojom prošlošću da bi rešio sve misterije.