EKSKLUZIVNO: Evlin Broši, glavna junakinja novog trilera "Policija Pariza 1900" o glumi i položaju žena kroz istoriju

НИКОЛА ДРАЖОВИЋ 05. 09. 2022. u 18:17

TEŠKO da ima boljeg i intrigantnijeg poligona za velike romanse, ali i zastrašujuće zločine od uskih ulica Pariza s kraja 19. veka. Upravo u tu epohu vodi nas nova kostimirana serija "Policija pariza 1900", koja na kanalu Epik drama počinje da se emituje od 5. septembra, ponedeljkom, u 21.00. I

Foto: Vijasat

za kulisa ove nove krimi drame, ali i u tamu čuvenog "grada svetlosti", u ekskluzivnom intervjuu za "TV Novosti", vodi nas glavna glumica Evlin Broši, strastvenim ljubiteljima serija najpoznatija po roli Delfin Kormijer u Emijem nagrađenom kanadskom naučnofantastičnom trileru "Crno siroče". Kao i svaka velika krimi avantura, i ova počinje otkrićem zločina koji ostavlja sve bez daha. Godina je 1899. Francuski predsednik je umro. Šef policije Luj Lepin pozvan je iz penzije da uspostavi red, a otkriće ženskog torzoa u delovima podstiče detektiva Antoana Žuena na akciju. Kuda nas dalje vodi ova priča, ali i šta je nju privuklo ovoj seriji, otkriva nam Evlin Broši.

- Rodom sam iz Kanade, ali moje poreklo je francusko. Baš kao i za većinu francuskih doseljenika u Severnu Ameriku, tako je i za mene prošlost naše prapostojbine uvek zanimljiva tema. A ova serija pružila mi je priliku da tu prošlost proživim iz prve ruke - ističe na početku razgovora glumica odrasla u predgrađu Montreala u kanadskoj pokrajini Kvebmek. Kako priznaje, strast ka glumi kod nje se rodila kada je kao dete gledala sitkom "Princ od Belera", i današnjeg Oskarovca i holivudsku mega zvezdu Vila Smita u jednoj od njegovih prvih uloga. A čime ju je privukla "Policija Pariza 1900"?

- Dopala mi se tema serije jer je Pariz i Francusku prikazala iz perspektive koja je retko bila obrađivana na televiziji i u filmovima. Reč je o samom kraju 19. veka kada su slobodarskim Parizom počele da kruže neke opasne i za sve nas danas pomalo sramotne ideje. Došlo je do jačanja antisemitizma. Ljudi su postajali sve ravnodušniji prema sve izraženijoj mržnji prema Jevrejima i ostalim nacionalnim manjinama. Kao da se samo čekao trenutak kada će gomile spaljenih knjiga na ulicama francuskih ulica ustupiti mesto leševima ljudi. Anarhija i varvarstvo postali su svakodnevna pojava. Novi društveni poredak koji se uspostavljao u državi čije su se sve osnove urušile preko noći. Bilo je veoma zanimljivo naći se u jednom takvom istorijskom trenutku - kaže glumica, koja u seriji tumači lik policijske narednice Meg Stajnhel.

- Moram priznati da me je Meg fascinirala svojim karakterom. Očekivano je da na početku 20. veka, kao glavne pokretače radnje imate muškarce. Očekivano je i da ti muškarci donose glavne odluke, pa i da se u jednom takvom haotičnom sistemu i vremenu služe svim sredstvima kako bi opstali i za sebe iz najgore situacije "izvuku" najbolje. Međutim, Meg je žena kojoj je ta muška igra odlično "legla". Ona je osvetoljubiva, dvolična i lako podmitljiva. U teškim vremenima, ove osobine odlika su svih ljudi primoranih na to da se manipulacijom bore za život. Muka ne deli ljude prema polovima. Prepoznaje samo borce i gubitnike - kaže Evlin, čiji je veliki životni gubitak došao veoma rano. Oca se skoro i ne seća. Bio je taksista, a napustio je porodični dom kada je ona imala jedva godinu dana. Odrasla je sa majkom, koja je profesor muzičkog i podučava sviranje na violončelu. Ipak, sasvim neočekivano, Evlin je srodnu dušu pronašla u tinejdžerskim danima upravo u ćerki žene koju je njen otac kasnije oženio, a koja joj je ubrzo postala poput rođene sestre.

- Čudan je bio moj put od klasičnih dečjih igrica do sveta glume. Gledajući "Princa sa Bel Era" bila sam ubeđena da će ples i muzika biti moja budućnost. Međutim, jednog dana, vozila sam bicikl i dogodilo se to da me je na ulici udario kamion. Imala sam teške povrede, a lekari su procenili da ću moći normalno da hodam samo ako budem štedila povređeno koleno. To je podrazumevalo da se pozdravim sa snovima o plesu i zahtevnim fizičkim aktivnostima. Od tri velike ljubavi, posle ove nesreće preostala mi je samo gluma. Bizarno je reći, ali drago mi je što je kamion presudio da postanem glumica - uz smeh poručuje Evlin, dodajući da ju je uloga u seriji "Policija Pariza 1900" zainteresovala i zbog toga što je reč o trileru.

- Ovaj Pariz je mračan, ove senovite uličice kriju neizvesnost. Dodirujući korupciju i nasilje koji obavijaju priču, estetika razotkriva ovo ogledalo grada svetlosti koji tone u brutalnost, u prljavu i korumpiranu politiku. Snažna je i paralela sa trenutnim događanjima u svetu. U ovim nemirnim vremenima, ova serija odražava fragment naše trenutne ere, stvarajući vrlo specifičnu rezonancu sa nedavnim događajima: vezu između snaga reda i stanovništva. Jednu široku lepezu mehanizama kojima se održava red kako ne bi došlo do kolapsa zemlje, do te mere da se čak dopusti i to da jedno ubistvo postane prolazno. Kolateralna šteta. Seriju sam doživela kao balet lica sa ožiljcima, i izrešetanih tela, na kojima žene moraju da nose oklop da bi izbegle napade beskrupuloznih muškaraca - zaključuje Broši, ističući da je upravo u prvom zločinu oslikana simbolika cele serije i tog vremena.

- Moja junakinja je jedna od prvih narednica francuske policije. U jednoj sceni dobila sam zadatak da mom kolegi, Dastinu Miliganu, koji u seriji tumači meni podređenog, izdam naređenje. Iako je to bio deo scenarija, sama atmosfera Pariza iz 1900. godine i ceo taj odnos muškaraca i žena učinio je da mi bude teško i neprirodno da mu "šefujem", a njemu još teže da primi naređenje od žene. Kasnije, kada sam razmišljala o tome, nisam mogla da se ne zapitam da li je moguće da je prošao čitav vek, a da i dalje na nekom podsvesnom nivou, uprkos celokupnoj emancipaciji i svim mogućim osvešćivanjima, u ženama taj podređeni položaj postoji sada već kao neki iskonski, urođeni nagon. Da li su nas muškarci kroz vekove naučili potčinjenosti - pita se glavna zvezda serije nastale u produkciji francuskog Kanala+ koji je ovom projektu pristupio sa megalomanskim planovima, a kolika su očekivanja od serije potvrđuje i podatak da je u svaku od osam epizoda uloženo u proseku oko 25 miliona dolara.

- Za mene je ova serija poput vremeplova. Dok smo radili na njoj, delovalo mi je kao da sam snimala osam televizijskih filmova, i zaista sam prezadovoljna onim što smo uradili. Serija i u vizuelnom i u sadržajnom pogledu oduzima dah. Ipak, najsnažniji utisak za mene jeste osam poseta predivnom Parizu. Radeći na ovom projektu nisam bila samo glumica, već i turista - zadovoljno zaključuje Evlin za TV Novosti.

Pogledajte više