MOTIVI IZ MANASTIRA HOPOVO ZA CEO SVET: Ministarka Gojković otvorila naš paviljon na 23. međunarodnoj izložbi Trijenala u Milanu
SRBIJA je zemlja u kojoj umetnost prati savremene trendove i tokove, istakla je, između ostalog, potpredsednica vlade i ministarka kulture i informisanja Maja Gojković, otvarajući juče paviljon Srbije na 23. Međunarodnoj izložbi Trijenala u Milanu.
Radovi naših stvaralaca, predstavljeni projektom "Beskonačnost strukture" autora Ivana Mangova, tako su se našli uz dela eminentnih svetskih autora iz više od 40 zemalja sveta.
- Imajući u vidu globalni kulturni značaj ove manifestacije, koja se održava skoro čitav vek, izuzetno sam ponosna na to što sam u svojstvu ministra kulture inicirala prvo učešće Srbije na Trijenalu u Milanu - istakla je Gojkovićeva i ocenila da Srbija ima bogatu tradiciju i veoma živu i dinamičnu scenu kada je reč o primenjenoj umetnosti.
Naš projekat, prema njenoj oceni, suštinski je odgovorio na temu ovogodišnje ugledne manifestacije, spajanjem savremene umetnosti sa motivima iz srpskog srednjovekovnog manastira Hopovo na Fruškoj gori:
- Kombinacijom i prožimanjem vrednosti i stavova iz prošlosti, sadašnjosti i projektovane budućnosti, svaki pojedinac može da stvori svoje viđenje univerzalnih zakona koji određuju odnos prema nepoznatom.
Naša izložba se, primetila je još ministarka, savršeno uklapa u stogodišnju ideju vodilju milanskog Trijenala - pronalaženje proširenih i inovativnih načina razmišljanja, uz spajanje iskustva različitih kultura i jezika:
- Zato verujem da će nastup Srbije na ovogodišnjem Trijenalu naići na veoma zapažen prijem kod publike - zaključila je Gojkovićeva.
ISKORAK U NEPOZNATO
AUTOR projekta Ivan Mangov objasnio je da su naši umetnici ornamente sa srpskih srednjovekovnih fresaka istraživali putem različitih medija: slikarstva, keramike, digitalne umetnosti i muzike, kreirajući jedinstvenu celinu i celovit doživljaj. A prema rečima komesarke izložbe Biljane Jotić, postavka kojom smo se predstavili na Trijenalu predstavlja antropološku viziju savremene umetnosti i hrabro ulazi u polje nepoznatog.