GLUMICA MONIKA NAPO: Sa Vudijem i Beninjijem bilo kao u snu

Вукица Стругар 05. 03. 2022. u 12:19

ITALIJANSKA glumica, rediteljka i dramska spisateljica Monika Napo stigla je u Beograd da na dvodnevnoj radionici programa "Platforma" Narodnog pozorišta objasni našim glumcima kako biti uverljiv, samog sebe prihvatiti, pa i u sopstvenoj ranjivosti pronaći snagu...

Foto Z. Jovanović

Pred učesnicima ovog radnog procesa naći će se glumica Paola Sorentina, Silvija Soldinija, Ridlija Skota i Vudija Alena u čijem je filmu "Rimu, s ljubavlju" igrala ženu Roberta Beninjija. U pozorištu je sarađivala, takođe, sa velikim umetnicima: između ostalih, celu deceniju sa Tonijem Serviljom, poznatom po ulozi u filmu "Velika lepota".

U njenoj biografiji još jedan zanimljiv podatak - prva je žena koja je pobedila na nacionalnom takmičanju za stendap komičare, pišući i režirajući svoje komade.

- U Beogradu sam prvi put, profesionalno. Dolazila sam kao turista, ali u Podgorici sam pre korone na sceni CNP postavila savremeni komad "Najokrutniji čovek na svetu" Đan Marija Ćerva - kaže Monika Napo za "Novosti".

- Beograd mi se dopao na prvi pogled, veoma je živ grad. Juče sam stigla i, naravno, trenutno smo svi uplašeni zbog aktuelnih dešavanja, sa osećanjem da se crni oblak nadvio nad našim glavama...

Vudi Alen, Roberto Beninji i Monika Napo, Foto Giambalvo&Napolitano

Poznajete li srpsku kulturu?

- Čitala sam "Beogradsku trilogiju" Biljane Srbljanović i jedan komad Tanje Šljivar. Kada je o filmu reč, generalni je problem što dobri naslovi nezavisne produkcije ne dolaze do široke publike za razliku od mejnstrima i komercijalnih ostvarenja poput "Betmena" ili "Supermena". Posle korone, verujem da će biti još gore. Bioskop će platiti cenu, ljudi su se u epidemiji "orijentisali" na Netfliks i druge platforme.

Kakva je danas atmosfera u Italiji? Sećamo se potresnih slika na početku korone...

- Verujem da je prošlo najgore, zato mi se ne sviđa što su još na snazi jake epidemiološke mere, maske i zelene propusnice. Epidemija je popustila, ljudi su vakcinisani i ne znam zašto italijanska vlada i dalje insistira na ovakvim merama.

Ljudi su se vratili pozorištu i koncertima, ali ne i bioskopu. Dve godine su sedeli pred televizorom, pomalo su umorni od ekrana. Žele da izađu iz kuća i vide žive ljude i umetnost na sceni.

Sarađivali ste sa nekim od najvećih umetnika današnjice?

- Mateo Garoneo i Sorentino su me videli u teatru, dok sam igrala sa Tonijem Serviljom. Kad je o Vudiju Alenu reč, javila sam se na audiciju. Sećam se jednog čarobnog trenutka prvog dana snimanja, u kome mi se Alen našao s desne, a Beninji s leve strane. Rekla sam sebi: "Ovo je san. Ne budite me!" Bilo je to divno iskustvo. Istinski veliki umetnici, po pravilu, nisu arogantni. Roberto je divan umetnik, inače, izuzetan poznavalac Danteove poezije. U pauzi snimanja govorio mi je omiljene stihove iz "Božanstvene komedije".

Mislim da je jedan od najvećih eksperata u svetu, kada je o ovom delu reč. Na svojim putovanjima često i rado govori Danteove stihove.

Bili ste njegova partnerka u filmu "Rimu, s ljubavlju"?

- Igrala sma Leopoldovu (Roberto Beninji) ženu Sofiju. Ima jedna scena koja prikazuje kako ljudi, bez razloga, postaju slavni. Okruženi paparacima, mada nisu učinili ništa zbog čega bi postali poznati. Ova satirična epizoda svedoči kako društvo odlučuje o nečijoj slavi i kad je sasvim nezaslužena. To je zaista smešeno.

Na vašim radionicama govorite glumcima koliko je važno poznavati i prihvatiti sebe?

- Najbitnije je biti u saglasju sa sobom, igrati s lakoćom i osećati se udobno u sopstvenoj koži. Čak i kad nije tako, treba reći sebi: "Ok, znam šta radim". Morate biti u dodiru sa sopstvenim emocijama koje se često različito doživljavaju. Što u vama izaziva tugu, za mene ne mora biti tako. Zato je važan način na koji izražavamo osećanjama, pa i predstavljamo ih na različit način. Sve zavisi od vas. To vam je kao da odete u muzej i neko vam objašnjava slikarsko platno. Možda ga ja doživljavam na sasvim drugačiji način, nema unapred određenih pravila.

Ljudima nudim smeh

ZAŠTO vam je u tako bogatoj karijeri važno iskustvo stendap komičara?

- Jedno je od mojih najvažnijih, jer ljudima nudi smeh. Komedija nije lak žanr, a ja volim onu u kojoj malo "zađete" i u one tamne momente. U mojim komadima obično igram ćerku jedne veoma tradicionalne porodice, s juga Italije koja želi da izlazi, a majka joj ne dozvoljava. To je priča o svakodnevnom životu, ali iz ženske perspektive.

Pogledajte više