GLUMICA SA HILJADU LICA: Preminula velika Monika Viti, ikona italijanskog filma (FOTO)
VELIKI gubitak za Italiju i njenu kulturu – smrt ikone italijanskog filma glumice Monike Viti (90).
Odlazak dive italijanske komedije kojoj po artističkom senzibilitetu nije bilo ravne, u interpretaciji i ekspresivnosti, veliki je gubitak i za svetsku kinematografiju.
Ova slavna Rimljanka otišla posle duge i teške bolesti, nije je bilo u javnosti od marta 2002. godine. Otišla je u večnost, žena izuzetnog talenta, glumica sa hiljadu lica, sa sposobnostima transformacije kakve nije bilo u italijanskoj kinematografiji, ulazila je u dušu svake žene koju je interpetirala vođena instinktom kako bi ilustrovala njihove karaktere.
Svetsku slavu počela je da stiče 1960. sa filmovima Mikelanđela Antonionija, potom u komedijama Marija Montićelija i Alberta Sordija. Kao glumica je bila sinonim za disciplinu u radu, manijakalna za detalje, smatrala je da nije bila diva, smatrala je sebe uvek antidivom, a bila je istinska diva.
Slavni reditelj Mikelanđelo Antonioni najpre joj je bio prijatelj, a kasnije i životni saputnik. Postala je njegova muza i, kako je govorila, „dozvolio mi je da živim u njegovim filmovima“. Tako su nastali „Avantura“ (1960), potom „Sumrak“ (sa Alenom Delonom) i „Noć“.
Dobija nagradu za nagradom, počinje sa Zlatnim globusom kao najbolja mlada glumica i kreće njena fenomenalna karijera. Pet puta je osvojila prestižnu nagradu David di Donatelo za razne filmove.
Sa Marijom Monićelijem 1968 snima film „Devojka sa pištoljem“, osvaja pet nagrada i nominaciju za Oskara. Etore Skola sa njom snima „Ljubomornu dramu“ 1970. Opet je osvojila četiri najveće nagrade. Dug je spisaka reditela sa kojima je radila, posle Antonionija sa Karlom de Palma (postaje njen drugi muž) i na kraju sa trećim Robertom Ruso (udala se posle 25 godina zajedničkog života 2000) snimili su film „Flert“ (1983) koji je dobio nagradu David di Donatelo i Srebrnog medveda na Festivalu u Berlinu. Monika Viti snimila je 53 filma u svojoj karijeri koja ostaje da sija kao zvezda na nebu italijanske kinematografije.
Privatno prikazivana snažnom, u realnosti je bila bojažljiva i slabašna. Njena ogromna volja za život uvek je bila protkana melanholijom.
Kao omaž pre godinu dana, za Filmski festival u Rimu, izašla je knjiga o njoj, o njenom umetničkom i ljubavnom životu.
BONUS VIDEO - Družila se sa Hičkokom, a Ričard Barton je tražio da igraju zajedno