PO NOŠNJI SU SE POZNAVALI: Izložba raskošnih kostima iz serije "Nečista krv" u RTS klubu
HADžI Trifun bi uvek, kako se pamtilo, i leti i zimi, ogrnut bio ćurkom, sa silavom, pištoljima i jataganima, i u teškim jakim čizmama do kolena.
Od smrti hadži Trifunove, u njihovoj kući znalo se samo za život izobilan, uvučen i pun raskoši, sa lepim ženama i raskošnim odelima. Ženske su imale samo da se što lepše nose, kite i da znaju što više stranih jela da gotove, i što teže, zapletenije vezove da vezu. Po nošnji, oblačenju, najviše su se poznavali. Niko od njih nije poneo duboke cipele ili čizme, već uvek plitke, lakovane. Čakšire, istina, bile su široke, čohane, ali nogavice nikad nisu bile dugačke, već uske, kratke da bi im se, što više, videle bele čarape.
Ovako je Borisav Stanković, na prvim stranama romana "Nečista krv", opisivao generacije jedne vranjske porodice u drugoj polovini 19. veka. Lepotu o kojoj smo mogli samo da čitamo, moći ćemo i da vidimo u istoimenoj seriji od 4. decembra, vikendom, u 20.00, na RTS 1, ali i u RTS Klubu. U zgradi Radio Beograda, od juče su izloženi bogato ukrašeni kostimi, autorke Marine Vukasović Medenice, u kojima su oživeli likovi Bore Stankovića. Desetodelna istorijska drama, reditelja Milutina Petrovića i Gorana Stankovića, po scenariju Vojislava Nanovića, nastala je u produkciji RTS i This and that production. Serija "Nečista krv", prateći tri generacije, pripoveda o finansijskom, moralnom i fizičkom propadanju porodice. Širenje nečiste krvi kroz porodičnu lozu, od Hadži Trifuna do Sofke, prouzrokovalo je njen konačan pad.