OTMENA, LJUPKA I VEČNA: U pripremi televizijska serija "Odri" o životu slavne glumice od detinjstva u evropi do statusa holivudske legende

ODRI Hepbern, otmena dama u maloj crnoj haljini, sa belim biserima oko vrata, elegantno podignutom punđom i dugim, tankim prstima koji drže muštiklu, osvojila je svet i do danas zauzima mesto neprevaziđene ikone stila.

Foto Profimedia

Priču o jednoj od najvećih i najlepših glumica svih vremena, prvi put ćemo imati priliku da gledamo na malim ekranima u igranoj dramskoj seriji "Odri", koja je u pripremi. Videćemo kako je izgledao život proslavljene vanvremenske britanske glumice koji ni 28 godina posle njene smrti ne prestaje da privlači pažnju javnosti.

Odrin put od detinjstva u Evropi do statusa holivudske legende, opisaće autorka Džeklin Hojt (autorka i producentkinja serija "Dobra žena" i "Ostavljeni", "Podzemna železnica"). TV serija "Odri" zasnovana je na bestseleru "Odri kod kuće: sećanja na kuhinju moje majke" (2015), čiji su autori glumičin mlađi sin Luka Doti (iz braka sa psihijatrom Andreom Dotijem za koga se Odri udala 1969, a razvela 13 godina kasnije) i italijanski novinar i pisac Luiđi Spinola. Ova biografija predstavlja kombinaciju anegdota, uspomena na uspehe u karijeri, delova prepiske, odabranih recepata i neobjavljenih porodičnih fotografija. Kako najavljuje italijanska producentska kuća Wildside ("Mladi papa", "Moja genijalna prijateljica"), u seriji će biti otkriveni i detalji iz glumičinog najranijeg detinjstva, kao i neispričane priče. Međutim, i dalje, pod velom tajne, kriju detalje radnje, kao i ime glumice koja će tumačiti glavnu ulogu.

Odri Hepbern je imala samo 24 godine kada joj je prva velika filmska uloga, u kultnom "Prazniku u Rimu" (1953), donela nagrade Oskar, Zlatni globus i Bafta. Francuska spisateljica Kolet u njoj je prepoznala izuzetnu glumicu za junakinju svog romana "Žiži". Ljupku glumicu ubrzo su primetili i slavni holivudski producenti i tako je otpočela njena bogata filmska karijera. Svet je osvojila filmovima "Sabrina" (1954), "Priča o kaluđerici" (1959), "Doručak kod Tifanija" (1961) i "Sama u tami" (1967). Magazin "Empajer" uvrstio je Odri Hepbern među 100 najvećih filmskih zvezda svih vremena, a "Pipl" među 50 najlepših ljudi na svetu.

Da interesovanje za biografiju holivudske dive ne jenjava, svedoči i prošlogodišnji dokumentarni film "Odri - više od ikone", mlade britanske rediteljke Helen Koan, koji prati Odri na putu do slave i statusa modne ikone svoje generacije, kroz prijateljstvo sa čuvenim modnim kreatorom Iberom Živanšijem. U filmu, o Odri, govore i glumičin stariji sin Šon Hepbern Ferer (koga je dobila u braku sa kolegom Melom Fererom) i unuka Ema Ferer. Jedan od članova autorskog tima, Nik Tausig, otkrio je da im je najveći problem u stvaranju ovog dokumentarca bio nedostatak mana ili bilo kakvog konflikta u ličnosti Odri Hepbern.

- Bila je previše čedna, a bez toga je teško snimiti film. Imala je izvanrednu samokontrolu, bez izliva besa, tako svojstvenih filmskim divama. Možda je upravo zbog teškog detinjstva naučila da više ceni život. Što više radite na filmu o njoj, više joj se divite - zaključio je Tausig.

Foto Profimedia

Odri je izazivala ne samo divljenje, već i poštovanje, jer je po mnogo čemu bila jedinstvena. Mnogi svetski poznati glumci sa kojima je radila postali su joj i dobri prijatelji. Reks Harison je Odri zvao svojom najdražom glavnom glumicom. Keri Grant je jednom rekao: "Sve što želim za Božić je da snimim još jedan film sa Odri", a sa Gregorijem Pekom je ostala prijateljica do kraja života. Posle njene smrti, Pek je pred kamerama recitovao njenu omiljenu pesmu "Ljubav koja ne prestaje".

Odri Hepbern je rođena 4. maja 1929. godine u Briselu, kao jedino dete holandske baronice Ele i direktora banke Džozefa, poreklom Irca. Budući da je po majčinoj liniji bila u direktnom srodstvu sa holandskom kraljevskom porodicom, slavna glumica je u ranom detinjstvu živela okružena pažnjom, dadiljama i poslugom. Pred rat, 1935. godine, otac je napustio porodicu (kasnije su saznali da je bio simpatizer nacista) i Odri je ostala sa majkom. Svu imovinu konfiskovala im je fašistička vlast, zbog sumnje da u sebi imaju i jevrejske krvi. Međutim, krhka devojčica, zaljubljena u balet, nije se dala zaplašiti. Skupljala je dobrotvorne priloge za pokret otpora i u baletankama prenosila tajne poruke. Neko vreme volontirala je u bolnici lečeći ranjene vojnike, među kojima i budućeg producenta u čijem će filmu kasnije zaigrati. Krajem rata kada su, povlačeći se pred saveznicima, Nemci kupili ljude sa ulica i odvodili ih u logore, u jednoj raciji, na udaru Gestapoa našla se i Odri. Samo zahvaljujući ludoj hrabrosti, uspela je da se iskrade iz grupe nesrećnika, zbog čega je bila prinuđena da se narednih meseci sa majkom skriva u podrumu punom miševa. Kasnije je pričala kako je, ne bi li pobedila glad, iz zemlje iskopavala lukovice lala, jela ih i pokušavala da, od trave, napravi hleb. Organizam joj se nikada nije oporavio od loše ishrane i gladovanja, a imala je i problema sa disanjem. Nažalost, Odrinu čuvenu, tananu figuru, nije oblikovao samo balet, već i rat. Kasnije je spasonosne lale gajila u vrtu svog doma u Švajcarskoj, a u njenu čast jedna vrsta belih lalanosi njeno ime.

Poslednje godine života posvetila je humanitarnom radu, kao počasna ambasadorka Unicefa. Tečno je govorila engleski, holandski, španski, francuski i italijanski jezik. Posle jedne posete Somaliji, svratila je kod starijeg sina Šona u Kaliforniju. Zbog iznenadnih bolova u stomaku otišla je u bolnicu, misleći da je u Africi pokupila neku infekciju. Međutim, pregledi su otkrili rak, a prognoze su bile loše. Doktori su joj posle operacije davali još tri meseca života, ali nije imala ni toliko vremena. Umrla je u snu, 20. januara 1993. godine. Tog dana, na svim "Tifanijevim" buticima osvanuli su njeni posteri sa stihom iz muzičke teme nezaboravnog "Doručka kod Tifanija", koji je pevala uz gitaru na prozoru. Pamte se i reči koje je tada izgovorila Elizabet Tejlor: "Sada, Bog na nebu, pored sebe ima najlepšeg anđela".

Foto Profimedia

Oči pune života i sofisticirana elegancija, koji su inspirisali i Živanšija, čija je muza bila, ostali su Odrin zaštitni znak i posle njene smrti. U "Doručku kod Tifanija", ponela je "titulu" ikone stila, jer je upravo u ulozi Holi, uz pomoć Živanšija, definisala svoj prepoznatljiv izgled. Film je promovisao i naočare za sunce Ray Ban Wayfarer, šal oko vrata koji pada niz leđa, cipele sa mačkastom petom, klasični bež baloner, ali i ono najvažnije - klasičnu malu crnu haljinu. Kao i filmovi u kojima je glumila, i njene modne kombinacije ostale su večni klasici i inspiracija, dok je mala crna haljina postala obavezan odevni komad u ormaru svake žene, od Odri, pa do danas. Mada su joj detinjstvo obeležili mučni događaji, sa lica nikada nije skidala osmeh.

- Ne želim da bilo ko misli da sam tužna, jer ne podnosim sažaljenje. Želim da me vole zbog pozitivne energije koju prenosim - poručila je Odri Hepbern.

ZAPRATITE NPORTAL NA FEJSBUKU

Pogledajte više