DOSTOJANSTVENO ZBOGOM RANJIVOM BONDU: Peta i poslednja uloga Danijela Krejga kao agenta 007 u filmu "Nije vreme za umiranje"
NAKON mnogo, mnogo problema i nekoliko odlaganja zbog pandemije, najnoviji, 25. film o Džejmsu Bondu "Nije vreme za umiranje" konačno je pred publikom.
Labudova pesma Danijela Krejga, njegov peti i poslednji film u ulozi najpoznatijeg tajnog agenta 007, pred srpske gledaoce dolazi sutra pretpremijerno u odabranim bioskopima, a od četvrtka, 7. oktobra naći će se na redovnom repertoaru.
Krejg je od svih Bondova najduže bio "u službi Njenog veličanstva", punih 15 godina, a od gledalaca se oprašta 2 sata i 45 minuta dugačkim spektaklom, u režiji Kerija Džodžija Fukunage, koji je, po prvim ocenama kritike, Krejgovo "dostojanstveno zbogom".
Mada je u intervjuu, vođenom samo dva dana po završetku filma "Spektra", umoran i nervozan posle nekoliko ozbiljnih povreda na snimanju, kazao da bi "radije razbio čašu i njome prerezao vene nego što bi ponovo zaigrao Bonda", posle mnogo ubeđivanja ipak je pristao da njegov poslednji film bude, simbolično, "Nije vreme za umiranje". Ali kada je 2019. pala poslednja klapa, Krejg ipak, nije mogao da sakrije emocije.
- Mnogi ljudi ovde su radili na svih pet filmova sa mnom, i znam da je mnogo toga rečeno o tome šta ja mislim o ovom serijalu, ali voleo sam svaku sekundu snimanja, a posebno na ovom filmu, jer sam imao priliku da radim sa vama. A to je jedna od najvećih počasti u mom životu - kazao je Krejg, obučen u smoking Džejmsa Bonda, u video-snimku načinjenom tokom oproštaja sa članovima ekipe.
"Nije vreme za umiranje" nastavlja tradiciju započetu u "Kazino rojalu", a potom razrađivanu u "Zrnu utehe", "Skajfolu" i "Spektri", koja publici predstavlja novog, modernog agenta 007. Krejgov Bond je promenio način na koji je ranije predstavljen čuveni lik. U njegovom tumačenju, Bond je ostario, zaljubio se i prvi put zaplakao. Izgubio je osmeh, postao mrgodniji i mračniji, ali time i realniji junak. I dalje je smrtonosan agent, sa "dozvolom za ubijanje", ali nije bezgrešan.
- To je počelo još u "Kazinu". Od početka smo definisali kako ću prikazati ovaj predivan lik. Želeo sam da izgleda i ponaša se kao ubica, jer on to jeste, tako je i napisan, ali sam hteo da bude moderan. Zadovoljan sam kako su ispali "007" filmovi u kojima sam učestvovao. Mnogo toga je zasnovano na njegovim vezama i tome kako su one uticale na njega i promenile mu život. Bio to zlikovac ili ljudi s kojima radi, u ovom filmu se tome pristupa direktno. Najveće teme su ljubav i poverenje. Od toga nema važnijeg i većeg - objašnjava Krejg.
Mnogi su danas zaboravili kako je pre 15 godina Danijel Krejg doživeo medijski linč kada je saopšteno da će on naslediti Pirsa Brosnana. Jer, po mišljenju fanova čuvene filmske franšize, ali i pojedinih kritičara, Krejg nije imao ništa zajedničko sa Bondom - bio je nizak, imao je plavu kosu, mrgodnu facu - ni nalik srcolomcu i zavodljivom agentu tajne službe. I sam Krejg je bio sličnog mišljenja pa se dugo opirao ubeđivanju producentkinje i vlasnice franšize Barbare Brokoli da je baš on idealan "Bond za 21. vek".
- Imao sam 36 godina. Moja filmska karijera bila je u uzletu. Nisam hteo da kažem "da", a bio sam prestravljen da kažem "ne". U sebi sam video sliku kako mator sedim u nekom pabu govoreći strancima "ja sam mogao biti Bond". A onda, taman kad sam hteo da pristanem, kao neko ko izuzetno ceni sopstvenu privatnost, pomislio sam: "Život će mi postati baš sj... ako ovo uradim."
Na sreću, Krejg je Barbari Brokoli ipak rekao "da". Rezultat je više nego impresivan. Njegovi filmovi već su zaradili više od tri milijarde dolara, a publika i kritičari su se zaljubili u njegovog Bonda i tako sada otežali put Krejgovom nasledniku. A ko će to biti? Jedina osoba koja bi mogla imati odgovor na ovo pitanje, Barbara Brokoli, tvrdi da će potraga za novim agentom 007 početi na proleće 2022. godine.
Postpandemijski hit
Samo nekoliko dana posle svetske premijere u Londonu i početka distribucije u nekoliko evropskih zemalja, "Nije vreme za umiranje" postao je veliki postpandemijski bioskopski hit. Do sada je zaradio više od 100 miliona dolara, a tek ga očekuje publika u SAD i Kini, pa se veruje da će uspeti da nadokandi pozamašan budžet od 250 miliona dolara za produkciju i još oko 100 miliona za promociju.