"RANI KADROVI" NOVIH NADA: Završeno snimanje druge sezone serijala o studentskom filmu, po ideji Marka Novakovića
NEDAVNO je u Beogradu završeno snimanje druge sezone serijala emisija o studentskom filmu, "Rani kadrovi", u realizaciji Redakcije dramskog i domaćeg serijskog programa RTS, a po ideji njenog kreatora i urednika Marka Novakovića.
Reč je o osam novih epizoda, u kojima će biti predstavljeno sedmoro mladih filmskih autora, studenata filmske i TV režije. Oni su Fakultet dramskih umetnosti u Beogradu upisali 2015. i 2017. godine, a zovu se: Maša Miljković, Jelisaveta Nikolić, Gvozden Ilić, Pavle Pavlović, Jovan Dimoski i Aleksa Mihajlović. Kao i u prethodnoj sezoni, emisije se sastoje od dijaloga kreatora sa studentima-autorima i članovima njihove autorske ekipe, sa kojima su sarađivali na realizaciji svojih ispitnih filmova, kao i od prikaza po jednog njihovog filma, koji će analizirati eminentni gost-kritičar.
Vredi istaći da novčani iznos koji RTS ulaže u otkup studentskih filmova za emitovanje u "Ranim kadrovima" postaje deo budžeta upravo tih diplomskih radova. Serijal je rađen prema scenariju Srđana Vučinića i u režiji Marka Jeftića, a emitovanje se očekuje na jesen, na RTS 2.
Kakva je dalja sudbina realizovanih filmova u režiji učesnika prethodne sezone serijala, objašnjava nam Marko Novaković:
- Pre svega, treba reći da je snimljen dugometražni igrani film "Usekovanje", u režiji Siniše Cvetića, za koji verujem da će imati kvalitetan festivalski život u narednoj godini. Snimljeni su i kratki igrani filmovi "Dok ne sagorimo", Nikole Stojanovića i "Sunce nikada više", Davida Jovanovića, za koje se takođe nadam da će biti veoma zapaženi u svojoj kategoriji. Ove godine smo u Redakciji dramskog i domaćeg serijskog programa RTS, otvorili novu budžetsku liniju za debitantski dugometražni igrani film. Već smo ušli u koprodukciju filma "Metamorfoze", Dušana Zorića i Matije Gluščevića, koji su završili snimanje u februaru i čiji je projekat, nakon toga, eminentni filmski festival u Karlovim Varima uvrstio u svoj program First Cut +. Do kraja godine očekujemo realizaciju još dva koprodukciona dugometražna filmska projekta: film "Autoput" Nine Ognjanović i film "Indigo kristal" Luke Mihailovića, koji su takođe bili predstavljeni u prvoj sezoni "Ranih kadrova".
* Po kom kriterijumu birate učesnike?
- Gosti "Ranih kadrova" uvek su studenti završne godine filmske i TV režije, kao i apsolventi na istom smeru. Svi oni su pred svojim diplomskim filmovima i iz statusa studenata polako ulaze u svet profesionalnih reditelja. Selekciju autora i njihovih radova biram uz konsultacije sa ljudima koji najbolje poznaju njihov rad, njihovim profesorima i mentorima. U prethodnoj sezoni, mlade autore izabrao sam uz konsultacije sa profesorom Darkom Bajićem, a ove godine za to je bio zadužen Srdan Golubović.
* Da li ste zadovoljni snimanjem?
- Snimanje je, kao i prošle godine, bilo veoma naporno jer smo radili na visokim temperaturama u improvizovanom studiju i eksterijerima. Ipak, uspeli smo da snimimo sve što smo planirali, čak i malo više od toga. Iza nas je iskustvo snimanja prethodne sezone i cela ekipa bila je ovaj put mnogo spremnija za ono što smo postavili pred sebe kao zadatak. Pored sjajne ekipe, gostiju emisija i njihovih saradnika, dugujem veliku zahvalnost i kolegama koji su uradili kritike za filmove: Sanji Milić, Vladimiru Kecmanoviću, Nataši Drakulić, Nikoli Popeviću, Kristini Đuković, Saši Radojeviću i Jasmini Vrbavac.
* U čemu će se razlikovati ove dve sezone?
- Radi se o klasama veoma različitih senzibiliteta. Njihove poetike i estetike nemaju baš mnogo podudarnosti - dok smo u prethodnoj sezoni imali filmove veoma različitih žanrovskih određenja i značajno raskošnije produciranih, ove godine smo dobili mnogo svedenije priče oko kojih se "vrti" nekoliko zajedničkih imenitelja, poput usamljenosti, unutrašnjih borbi u likovima, tišine, otuđenih ruralnih područja...
* Šta biste izdvojili kao najoriginalnije sa ovog snimanja?
- Veliki broj odgovora mojih gostiju iznenadio me je svojom originalnošću i spontanošću. Sjajno je kada se pred vama pojave mladi ljudi sa izgrađenim sistemima vrednosti, koji imaju šta da kažu i ponude ovome društvu. S obzirom na to da su svi filmovi u ovom ciklusu snimljeni za vreme pandemije virusa korona, zanimljivo je bilo otkrivati kako su oni uopšte mogli biti realizovani u tako kompleksnim uslovima.