TELO U POKRETU I RAVNOTEŽI: Izložba "Balans" Vitalija Safronova u Galeriji ULUS-a
LjUDSKA figura u centru je interesovanja Vitalija Safronova, ruskog umetnika sa trenutnom adresom u Štutgartu. Njegovi radovi će još sutra biti na postavci u Galeriji ULUS-a u Knez Mihailovoj ulici, upriličenoj povodom Trijenala crteža i mlade plastike.
Termin za izlaganje u galeriji Udruženja likovnih umetnika Srbije, tokom aktuelnog Trijenala, pripao mu je kao pobedniku prethodne smotre, u kategoriji male plastike.
Na izložbi nazvanoj "Balans", autor je ljudsku figuru predstavio kako balansira na jednoj ruci, na oklagiji, na glavi, sa zecom, sa knjigama... U fokusu ovih dela su pokret i ravnoteža, koji su kao formalni oblici u fokusu umetnikovog interesovanja. Izvedena su u bronzi, tehnikom umetničkog livenja, a završna obrada je patina i pigment.
- U Safronovom svetu figura, sve karakteriše filigranski izraz koji se proživljava vitalnošću, kako u malim tako i u velikim formatima - piše u katalogu ove izložbe. - Kao samostalne jedinice, njegove figure - bilo ljudske, bilo životinjske - suptilno se odvajaju u svojoj stilizaciji od prirodnog modela i približavaju se prefigurativnoj, gotovo ukrasno-apstraktnoj celokupnoj formi. Napetost i izražavanje leže u samim figurama i u njihovom preterivanju, uvek nagoveštavaju suptilan smisao za humor.
Rođen u Omsku 1966. godine, Safronov je studirao dizajn na Tehničkom univerzitetu u svom rodnom gradu, a potom skulpturu na Državnoj akademiji lepih umetnosti u Štutgartu. Karijeru je gradio uglavnom u Nemačkoj, a pored vajarstva bavi se i pedagoškim radom. Poslednje dve decenije je u različitim obrazovnim instutucijama u Štutgartu predavao crtanje.
- Za mene je važno doći do apstraktnog pogleda kroz neobične položaje tela i suprotstavljene veze, tako da nijedno telo i nijedna mera ne ostaju, već samo pokret - ističe Vitalij Safronov.
FILIGRANSKI IZRAZ
FIGURE Vitalija Safronova, kako piše u katalogu, karakteriše poseban filigranski izraz, a njihova energija je sve, samo ne usitnjena.
- Njihova specifična gracioznost zasniva se naročito na proporcijama, izduženim zbog ekstremnih položaja, kao ekstrovertne motive pokreta u gustoj strukturi - piše uz dela umetnika koji je izlagao u Štutgartu, Minhenu, Manhajmu, Inzbruku, Parizu...