UMETNOST U GRADU ČELIKA: Slikar Vladislav Šćepanović o izložbi svojih radova u Južnoj Koreji

M. Kralj

17. 06. 2021. u 09:12

BILBORDI na zgradi muzeja POMA u južnokorejskom industrijskom gradu čelika Pohangu, kao i reklamni panoi na svim prilazima ovom zdanju, označavaju da se, od kraja maja, tu prikazuje izložba srpskog umetnika Vladislava Šćepanovića. A grbovi Srbije i fotografije našeg autora postavljene su u mnogim delovima ove kulturne institucije.

Foto Privatna arhiva

- Muzej POMA pokrenuo je projekat kojim bi svake godine predstavljao jednog inostranog umetnika, a uz njegovu izložbu, zasebno, promovisao i zemlju iz koje on dolazi - objašnjava Šćepanović, za "Novosti", kako su se on i njegova dela ponovo obreli na Dalekom istoku, posle izložbe koju je pre nekoliko godina imao u Japanu. - Kustoskinja Eunmin Lin poznaje moj rad još od Venecijanskog bijenala 2017. pa je odlučila da ovaj projekat upravo započne mojom postavkom i predstavljanjem Srbije. Na poziv Muzeja, otpravnik poslova u Ambasadi Srbije, Aleksandar Đorđević je na profesionalan način učestvovao u organizaciji i korejskoj publici uspešno predstavio kvalitete naše zemlje.

Šćepanovićeva izložba, ali i deo koji promoviše Srbiju, realizovani su, kako kaže, isključivo iz budžeta koji je Muzej izdvojio za ovaj projekat i koji je iznosio oko 90.000 dolara. Pripreme postavke, u saradnji sa kustoskinjom, trajale su pola godine, postojale su čak i generalne probe svečanog otvaranja, pa čak i razgovora umetnika i publike. Inače, izložbu je svečano otvorio gradonačelnik Pohanga Li Gang Dok, a govorili su i direktor muzeja, otpravnik poslova naše ambasade, članovi gradske vlasti.

Foto Privatna arhiva

Sama zgrada Muzeja POMA je impozantne veličine sa izvanrednim izlagačkim mogućnostima, tvrdi sagovornik:

- Nikada nisam izlagao u boljem prostoru - dodaje ovaj redovni profesor Fakulteta primenjenih umetnosti i predsednik UO beogradskog Muzeja savremene umetnosti. - Izložio sam 22 slike većeg formata iz više faza. Kustoskinja Eumin Lin je spojila stilski različita dela u jednu celinu podelivši je u tri segmenta: "Kapital", "Simulacija" i "Moć".

U zasebnoj muzejskoj prostoriji, u kojoj su izloženi katalozi i propagandni materijal o Srbiji, emituje se film o Šćepanoviću, u režiji Darka Nikolića i produkciji "Vajsa".

- Kroz dvočasovno predavanje približio sam svoj rad posetiocima - nastavlja sagovornik, napominjući da je otpravnik poslova Đorđević održao predavanje o Srbiji, a u istom prostoru, potom je govorio sekretar za obrazovanje Republike Koreje.

Foto Privatna arhiva

Izložba je dobila zapažen prostor na korejskoj televiziji i u štampi, radi se i promotivni film, uskoro će iz štampe izaći i obimni katalog, a sledeće nedelje će biti objavljena i stručna Kritika u korejskom časopisu za savremenu umetnost.

-Tretman koji sam doživeo, profesionalizam i gostoprimstvo domaćina prevazišli su sva moja očekivanja - zaključuje Šćepanović.

DVE NEDELjE KARANTINA

ZBOG epidemioloških mera koje propisuje Južna Koreja, naš umetnik je morao da provede 14 dana u strogom karantinu, u prostoriji od 20 kvadrata: - Ali, to je bila mala žrtva u odnosu na to šta sam dobio ovom izložbom - naglašava Šćepanović. - Kada sam, posle svega, stigao u Pohang, oko 11 noću, uputio sam se odmah sa kustoskinjom u Muzej, koji je toliko digitalizovan da smo ušli u prostor preko njenog otiska prsta. Obišli smo postavku i u to doba noći zatekli nekoliko kustosa koji su još radili. Zaista neobičan prizor.

Pogledajte više