ROMANI U NASTAJANJU: Vladimir Kecmanović na Kosančićevom vencu čitao odlomke iz rukopisa
POPULARNI naš pisac i sve popularniji scenarista, Vladimir Kecmanović, bio je gost Večeri na Kosančiću, ciklusa "Pisac u biblioteci", obnovljenog u godini kada se obeležava osam decenija od uništenja zgrade Narodne biblioteke Srbije u osvit Drugog svetskog rata.
Pisac Vladimir Pištalo, v. d. upravnika NBS, koji je i inicirao obnavljanje ovog ciklusa sa ciljem povratka pisaca, književnosti i čitalaca na Kosančićev venac, te upoznavanja publike sa delima u nastajanju naših najznačajnijih umetnika, pozdravio je prisutne i najavio svog kolegu i gosta Kecmanovića - i to kao čoveka koji je u sebi zadržao detinju znatiželju, a istovremeno je sposoban da zrelo i mudro promišlja najznačajnija zbivanja.
Hrabrost u književnosti
MOŽE se u književnosti biti hrabar na mnogo načina, može pisac biti hrabar na stilskom i na sadržinskom planu, ali to nije moguće, ili ne bi valjalo, razdvajati - jer ako ste hrabri u unošenju novih ideja a niste kadri da ih na pravi način stilski formulišete, to ne znači mnogo jer rezultat nije dobro delo - objasnio je Kecmanović.
Kecmanović je publici, prvi put javno, pročitao odlomke iz čak tri svoja romana u nastajanju - najpre iz prvog ljubavnog romana koji je ikada napisao, a čija se radnja odvija u Tajlandu. Drugi je roman o Josipu Brozu Titu, koji piše već duže vreme sa prekidima, i koji će verovatno nositi naslov "JBT" po inicijalima maršala o kome, iako je on nesporno jedna od najintrigantnijih ličnosti naše istorije - nije napisan niti jedan roman.
- Postoje teme koje se smatraju dostojnim visoke književnosti i one koje se smatraju trivijalnim, ljubavna priča svakako izlazi iz spektra kanonskih tema te ne očekujem da će je kritika previše blagonaklono dočekati - rekao je pisac, dodajući da to nije slučaj sa romanom o Titu, niti sa trećim romanom, iz kojih je pročitao izvode i koji dotiče neke neuralgične tačke koje nas se svih tiču:
- Ovaj roman će vrlo brzo biti završen, motiv Fortinbrasa čije će se ime verovatno naći u naslovu pojavio se pred sam kraj, kad je pisanje već ušlo u završnicu.
Pisac je sa Milenom Đorđijević razgovarao i o toku svoje karijere koja je mogla biti i slikarska, o dramskom sukobu, spisateljskoj hrabrosti na kojoj uvek insistira...