ČEKAJU REZULTATE NOVE ISTRAGE: Navode iz poslednjeg veštačenja o potonuću barže "Beograd 10" , u Ministarstvu saobraćaja smatraju preuranjenim

Ј. ИЛИЋ 03. 10. 2020. u 13:00

MINISTARSTVO građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture sačekaće okončanje nove istrage o potonuću teretnjaka "Beograd 10" pre četiri godine kod Smedereva, i na zahtev nadležnih organa dostaviti dokaze o ovoj nesreći, saznaju "Novosti" u ovom ministarstvu.

Izvlačenje Teretnjak "Beograd 10" / Foto N. Živanović

Na upit naše redakcije da odgovore na navode iz novog veštačenja o uzrocima potonuća broda, koji ukazuju da je bilo propusta i da je teretnjak, uprkos oštećenjima, dobio dozvolu za plovidbu, iz resornog ministarstva kažu da se neće mešati u istragu nadležnih organa.

- Vođenje ovog postupka preuzeli su nadležni organi i sačekaćemo da urade svoj deo posla u skladu sa propisanim procedurama. Tek kada budemo raspolagali svim činjenicama, Uprava za utvrđivanje sposobnosti brodova za plovidbu, kao organ u sastavu ovog ministarstva će, kroz institucije sistema i na zahtev nadležnih organa, staviti na raspolaganje odgovarajuće dokaze kojima raspolaže - kažu u Ministarstvu.

Podsećaju, takođe, da je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture preduzelo sve mere iz svoje nadležnosti u vezi sa plovidbenom nesrećom teretnjaka "Beograd 10".

Kako su "Novosti" već pisale, u ovom veštačenju navodi se da brod nije bio tehnički ispravan, niti sposoban za plovidbu.

- Smatramo neodgovorim da bilo ko iznošenjem neproverenih informacija, poluistina ili objavljivanjem pojedinih dokumenata mimo propisanih procedura, pokušava da prejudicira rezultate istrage ili da utiče na njen tok i utvrđivanje pune istine o ovom slučaju - navodi se u odgovoru Ministarstva u vezi sa zaključcima novog veštačenja.

Porodica stradalog lađara, Milana Brzakovića, nastradalog u ovoj nesreći sa kolegom Nikolom Kosovcem, koja je podnela krivičnu prijavu protiv odgovornih u preduzeću "PIM-Ivan Milutinović" smatra da resorno ministarstvo nije dalo sve od sebe da slučaj dobije puni epilog.

- Za njih je slučaj gotovo tri godine zatvoren. Sada kažu da čekaju okončanje istrage, i utvrđivanje pune istine. Tu se nešto ne slaže - kaže Željko Brzaković, brat nastradalog brodara Milana.

Podsetimo, uviđaj Ministarstva građevine, saobraćaja i infrastrukture nije ustanovio uzrok plovidbene nezgode.

Ipak, nakon ove nesreće, i prevrtanje broda iz iste serije deset dana kasnije kod Đerdapa, Ministarstvo je sprovelo ispitivanje uzroka havarije. Izvršena je analiza istorije plovidbe ovih brodova. Rezultat je pokazao da se čitava serija brodova mora hitno povući iz upotrebe zbog bezbednosti plovidbe i zaštite ljudskih života, što je i učinjeno.

Danas više nema brodova ove serije u plovidbi.

POSLE 35 GODINA VAN UPOTREBE

MINISTARSTVO građevinarstva i infrastrukture pre nekoliko godina donelo je uredbu koja predviđa da plovni brodovi na rekama ne mogu biti stariji od 35 godina.

HAVARIJE BRODOVA "BEOGRAD"

BEOGRAD 4 - Prevrnuo se krajem osamdesetih. Posada je uspela da napusti brod.

BEOGRAD 9 - Zbog olujnog vetra i velikih talasa, prevrnuo se 1997. Stradala sva tri člana posade.

BEOGRAD 10 - U Kladovu se prevrnuo 1999. Nije bilo žrtava.

BEOGRAD 10 - Smederevo 2016. prevrtanje, potapanje, stradala oba člana posade.

BEOGRAD 2 - U Donjem Milanovcu 2016. Prodor vode i prevrtanje. Posada uspela da napusti brod.

Pogledajte više