BARSKA PRUGA NA ''SKENERU'': Snimanje koloseka od Zlatibora do Prijepolja i pripreme papira

С. Б. 07. 05. 2021. u 11:10

POČELO je "skeniranje" barske pruge na delu između Zlatibora i Prijepolja. U narednom periodu ispitaće se stanje koloseka na svih 210 kilometara od Valjeva do Vrbnice.

Foto N. Skenderija

Pruga se snima georadarom, a delovi trase koji nisu pokriveni GPS signalom, snimaju se iz helikoptera i drugim sredstvima. Tako "Infrastruktura železnice Srbije" i "RŽD internešenel" pripremaju izradu projektno-tehničke dokumentacije za rekonstrukciju i modernizaciju pruge, koja bi mogla da počne sledeće godine.

Još 2017. godine je rekonstruisan deo barske pruge od Beograda do Valjeva i vozovi sada na tih 77,6 kilometara mogu da razviju brzinu do 100 kilometara na sat. To je plan i za preostalih 210 kilometara kroz Srbiju, a posao je poveren "RŽD internešnel". Izrada tehničke dokumentacije koštaće 20,9 miliona evra, a sredstva su obezbeđena iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica.

- Osim koloseka na ovom delu barske pruge, na deonici između Zlatibora i Prijepolja dugoj 130 kilometara, biće snimano i ispitano stanje ukupno 103 tunela i 104 mosta - piše u saopštenju "Infrastrukture železnice".

ŠINE PREKO 234 MOSTA

PRUGA Beograd - Bar ima ukupno 254 tunela i 234 mosta i jedna je od građevinski najtežih železničkih saobraćajnica u Evropi.

- Samo na četrdesetak kilometara između Zlatibora i Priboja čak polovina pruge je u tunelima, od kojih je tunel Zlatibor sa 6.169 metara najduži na srpskom delu barske pruge - podseća "Infrastruktura železnice".

- Ovako sveobuhvatna i obimna merenja i ispitivanja nisu bila rađena nijednom tokom četiri i po decenije otkako je barska pruga puštena u saobraćaj. Na deonici pruge između Zlatibora i Prijepolja trenutno su u toku istražni radovi iz oblasti geodezije, koji se odnose na snimanje trase pruge, postavljanje repera pored pruge i u tunelima kao i nivelisanje tačaka.

Ispitivanja obuhvataju obilazak i proveru stanja tunela, što spada u najobimnije poslove, jer se obavljaju u svim tunelima na ovom delu pruge, uz precizan opis stanja u kome se oni nalaze. Radi se i na uzimanju uzoraka i proveri stanja stena i betona u tunelima, radi njihovog laboratorijskog ispitivanja.

Pogledajte više