FRUŠKOGORSKI KORIDOR KREĆE PUNOM PAROM: Predsednik Srbije danas na početku radova na izgradnji auto-puta od Rume do Novog Sada
GRADNjA Fruškogorskog koridora zvanično i svečano počinje danas, uz ceremoniju kojoj će prisustvovati predsednik Srbije Aleksandar Vučić. Buduća brza saobraćajnica od Rume do Novog Sada spojiće auto-puteve ka Šidu i Subotici, olakšati put do prestonice. Nova magistrala biće lek i za novosadsku saobraćajnu gužvu, a u širem kontekstu omogućiće brzu vezu od granice s Bosnom i Hercegovinom do Rumunije.
Osim što će skratiti vožnju od Novog Sada do Beograda za čitavih 20 kilometara, prema rečima Igora Mirovića, predsednika Pokrajinske vlade, Fruškogorski koridor će doneti višestruku korist za sva naseljena mesta u njegovoj okolini. Predstavljaće auto-put od 47,7 kilometara, sa četiri trake od po 3,5 metara, ali bez zaustavnih traka.
- Spajaće auto-puteve ka Šidu i Subotici, a imaće i najduži tunel u Srbiji - poručio je Mirović. - Kroz Frušku goru biće probijen tunel od 3,5 kilometara i biće sagrađen nov most preko Dunava od 1,8 kilometara, koji će spajati Petrovaradin u Sremu i Kovilj u Bačkoj.
Kako je Mirović naglasio, izgradnja ovog koridora je jedan od najvećih projekata u istoriji Srema i južnog dela Bačke.
- Ruma dobija deo auto-puta i novu industrijsku zonu, Irig - da više nijedan šleper neće prolaziti kroz to mesto, a Fruška gora - dva tunela u dužini od tri i po kilometra, a ambijent planine ostaće zaštićen - kaže Mirović. - Po završetku radova, Petrovaradin će dobiti obilaznicu, Sremski Karlovci ujedno i izlaz na auto-put Beograd - Novi Sad, a žitelji sremske strane Novog Sada bolju konekciju sa samim gradom zbog izgradnje novog mosta koji će se graditi na pravcu Bulevara Evrope.
Da će izgradnja Fruškogorskog koridora, ali i čitave celine brzog puta od Novog Sada do Loznice doneti novu perspektivu svim žiteljima Podrinja, Mačve, Srema i južnog dela Bačke, uveren je i gradonačelnik Novog Sada Miloš Vučević.
- Ova investicija, a ne govorim samo o Fruškogorskom koridoru, već o čitavoj saobraćajnoj trasi od Novog Sada ili gledano od jugozapada, od Loznice, jadarskog dela, Podrinja, pa preko Šapca, kroz Srem do Bačke, od neprocenjivog je značaja za taj deo naše države - rekao je Vučević i dodao da će putovanje biti brže i bezbednije. - Završetak Fruškogorskog koridora ujedno će označiti i izmeštanje velikog dela teretnog saobraćaja van samog Novog Sada.
Izgradnja mosta koji će spajati Petrovaradin sa bačkom stranom očekuje se na jesen. Novosađani bi trebalo da narednih dana izbegnu odlaske na Frušku goru preko Iriškog venca, pošto građevinske kompanije na tom putnom pravcu uveliko pripremaju teren za početak probijanja tunela, najdužeg u Srbiji, a koji će se nalaziti tačno između dva pravca koji se koriste za penjanje, odnosno spuštanje sa Iriškog venca.
ZAVRŠETAK ZA TRI GODINE
FRUŠKOGORSKI koridor povezivaće Novi Sad, Irig i Rumu i nastavljaće se na auto-put Ruma - Šabac koji bi do 2024. godine trebao da dobije i nastavak u vidu brze saobraćajnice Šabac - Loznica. Ugovor o projektovanju i izgradnji Fruškogorskog koridora u Predsedništvu Srbije potpisali su 6. oktobra 2020. predstavnici vlade i kompanije CRBC, a u prisustvu predsednika Aleksandra Vučića i ambasadorke Kine u Srbiji Čen Bo. Vrednost projekta veća je od 650 miliona evra. Očekuje se da posao bude gotov u naredne tri godine.
BRŽE DO AERODROMA
KAO dodatne benefite Fruškogorskog koridora, Mirović navodi bolje povezivanje teretnog saobraćaja sa Hrvatskom i Republikom Srpskom. Smatra da će se stvoriti šansa za izgradnju dodatne dve velike industrijske zone u Rumi, do kojih će Novosađani stizati brzo i bez semafora. Kako kaže, skratiće put i od Novog Sada do beogradskog aerodroma. Umesto sadašnjih 100 kilometara, put od Limana do "Nikole Tesle" biće drastično skraćen.