MORAVSKI KORIDOR JE STUB SRBIJE: Momirović – Očekuje se značajan rast plata u opštinama duž trase auto-puta
”MORAVSKI” koridor biće stub Republike Srbije, očekujem veliki uspeh, spajanje koridora 10 i 11, značajan rast plata i prihoda u svim gradovima i opštinama na trasi auto-puta-rekao je danas u Ćićevcu ministar građevine, saobraćaja i infrastrukture Tomislav Momirović.
On je nakon radnog sastanaka sa čelnicima osam lokalnih samouprava na trasi budućeg, prvog digitalnog koridora u Srbiji, dodao da očekuje da će eksplodirati privredni razvoj u regionima gde posluje najveći broj malih i srednjih preduzeća u zemlji.
-Svesni smo da će ovakav auto-put ruiniraiti određene puteve, što se dešava na gradilištima, sve ćemo ih obnoviti i vratiti u prvobitno stanje-navodi ministar Momirović, naglašavajući da će razgovarati sa izvođačem radova američko-turskim konzorcijumom “Behtel-Enhka” kako bi se na izgradnji koridora angažovao što veći broj domaćih kompanija. -Određeni broj parcela će ostati “zaglavljen” između auto-puta i Zapadne Morave, njih ćemo eksproprisati. Sve probleme koji se javljaju rešićemo ili približiti rešenju, kako bi ljudi bili zadovoljni.
Problemi o kojima je bilo reči na radnom sastanku tiču se i pitanja prilaza Fabrici za preradu otpadnih voda kod Kruševca, kao i eksproprijacije parcela van funkcija duž celog koridora. Budući da se radi na izgradnji 110 kilometara najkvalitetnijeg auto-puta uz regulisanje vodotoka Zapadne Morave, problema će, dodaje ministar, biti i dalje, ali benefiti od samog projekta, te probleme prevazilaze. Takođe, izdavanje dozvola nadležnih institucija, poput Republičkog geodetskog zavoda ići će brže.
Aleksandar Antić, direktor “Koridora Srbije”, napominje da je trenutno u fokusu prvi sektor Pojate-Kruševac, kao i da se radi na 24 tačke te deonice.
-Juče je bio najveći broj angažovanih radnika i mašina do sada. Na gradilištima je bio angažovan 751 radnik i 369 jedinica mehanizacija-predočava Antić.- Radovi su u toku na izgradnji mostova, na trasi, regulaciji reke, na izmeštanju određenih instalacija koje su u funkciji izgradnje koridora. Radi se na četvrtom kilometu od Ćićevca veliko postrojenje za proizvodnju svih elemenata za izgradnju mostova i nadvožnjaka,a radi se i na jednom broju pozjamišta i deponija.
Ključni cilj je što ranije spajanje autoputa od Pojata do ulaza u Kruševac, a deonica od Kraljeva do Čačka trebalo bi da krene početkom maja. Antić navodi da očekuje da Ministarstvo u najkraćem roku ishoduje dozvole za pripremne radove, kao i da se trenutno završava projektna dokumentacija.
KORIDOR
AUTO-PUT Pojate-Preljina biće ukupne dužine od 112 kilometra,sa tri deonice Pojate-Kruševac(27,83km), Kruševac-Adrani (53,88km), Adrani-Preljina(30,66 km). Prolaziće kroz srce Srbije dolinama Zapadne, Južne i Velike Morave i povezivaće Rasinski,Raški i Moravički okrug,odnosno gradove Čačak, Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Varvarin, Ćićevac i Kruševac,čiji su predstavnici bili na radnom sastanku. Više od pola miliona ljudi živi u ovom delu Srbije, gde posluje oko 20.0000 malih i srednjih preduzeća. Planirano je da se duž auto-puta izgradi 135 objekata(71 most, 23 nadvožnjaka, pet podvožnjaka, 30-ak propusta), kao i da se regulišu korita Zapadne i Južne Morave.