SMANJENJE REGRESA ZAKOČILO PROIZVODNJU: Gradonačelnik Kragujevca sa radnicima "Fijat plastika", štrajk još bez rešenja
RADNICI preduzeća "Fijat plastik" već dva meseca su u generalnom štrajku, nezadovoljni zbog umanjenja zarada, ali rešenja ovog problema još nema.
Predstavnike radnika je primio gradonačelnik Kragujevca Nikola Dašić koji je obećao da će, uz pomoć Vlade Srbije i u razgovorima sa menadžmentom "Fijata", pokušati da nađe obostrano prihvatljivo rešenje.
Posle razgovora sa radnicima "Fijat plastika", gradonačelnik je novinarima izjavio da razume muke zaposlenih, kao i da su njihovi zahtevi opravdani jer su im primanja svedena na minimum. Dodao je da mnogi od njih imaju kredite i da su u teškoj poziciji. Međutim, reč je o inostranom poslodavcu i ingerencije lokalne samouprave su male.
Podsetimo, problemi u "Fijat plastiku", koji je u vlasništvu italijanske kompanije i proizvodi branike za automobil "500 L", počeli su početkom godine. Odlukom poslovodstva, radnicima su umanjene zarade, a oni su "odgovorili" štrajkom upozorenja koji je počeo 12. januara. Sredinom narednog meseca su započeli i generalni štrajk jer im je plaćeno odsustvo umanjeno na 60 odsto zarade, a regres drastično smanjen, što se odražava i na prosek zarada. Radnici traže da se to vrati na prethodni nivo, koji je važio do početka godine.
- Preneli smo gradonačelniku da je iznos regresa koji nam je poslovodstvo samovoljno umanjilo, za sve radnike, oko 30.000 evra godišnje. To za "Fijat" nije neka cifra, a za nas je ogromna. Svaki dan štrajka kompaniju, samo za energente, košta 45.000 evra, a time i državu Srbiju, koja je trećinski vlasnik - kaže Zoran Miljković, predsednik Štrajkačkog odbora.
PROTEST
SINDIKAT i radnici "Fijat plastika" su odlučili da 24. aprila organizuju protestni skup ispred zdanja Skupštine grada, jer su dosad štrajkovali na svojim radnim mestima, u fabričkom krugu.
FABRIKA AUTOMOBILA
NAJVEĆA firma u sistemu FCA Srbija u Kragujevcu, Fabrika automobila, direktno je zavisna od proizvodnje u "Fijat plastiku" koji je jedini dobavljač branika za model "500 L". Radnici u Fabrici automobila bili su na plaćenom odsustvu bili od 24. marta, a 12. aprila su počeli sa radom. U sindikatu ove fabrike česta plaćena odsustva pravdaju trenutnim stanjem na tržištu, odnosno da je politika "Fijata" da ne stvara zalihe, već proizvodnju organizuje u skladu sa zahtevima kupaca.