KVALITET I KOMPETENTNOST KLJUČNI ZA USPEŠAN IZVOZ NA RUSKO TRŽIŠTE

Novosti online 12. 04. 2021. u 13:00

Mlekara Šabac na međunarodnom Prodexpo sajmu u Moskvi.

Foto: Promo

Danas u Moskvi počinje Prodexpo – najveći specijalizovani sajam u Rusiji i Istočnoj Evropi, na kojem se promovišu vrhunski prehrambeni proizvodi. Kompanija Foodland Russia, kao jedan od pet najvećih proizvođača i distributera sireva i mlečnih proizvoda u Rusiji, učestvuje na sajmu, na kojem predstavlja i svoje globalne partnere – od Argentine do Švajcarske, a među kojima je svoje mesto izborila i srpska Mlekara Šabac, sa kojom ova kompanija uspešno sarađuje više od 10 godina. Razgovarali smo sa  Maksimom Poljakovim (Maxim Polyakov), generalnim direktorom Foodland-a o trendovima, očekivanjima ruskog potrošača i budućnosti mlečne industrije.

Nema opuštanja ako želite da osvojite srce ruskog potrošača

PARTNERSTVO ZA USPEH 

„Sve naše partnere, bez obzira odakle dolaze, odlikuje dugoročna, jasno definisana i postavljena vizija i strategija razvoja na ruskom tržištu. Zbog svega toga, da bi opstali na polici, svi znaju da njihovi proizvodi i proizvodni procesi moraju biti usklađeni sa najvišim standardima kvaliteta i bezbednosti hrane, kao i da je neprestano ulaganje u proizvodne tehnologije i inovacije presudno u tom aspektu, što Mlekara Šabac odlično razume.“

  • Foodland Russia je među najvećim proizvođačima, ali i uvoznicima i distributerima mlečnih proizvoda u Rusiji. Šta je, po Vama, potrebno da biste se našli među liderima na jednom od najvećih globalnih tržišta?

To je činjenica – Foodland postoji tri decenije uprkos različitim izazovima na domaćem, ali i globalnim tržištima, a opstali smo zahvaljujući odluci od pre skoro 15 godina, da započnemo i sopstvenu proizvodnju sira. Ispostavilo se da je naša proizvodnja u Rusiji, u kombinaciji ponude sireva ali i drugih mlečnih proizvoda od Argentine, preko Švajcarske ali i iz zemalja poput Srbije, odličan recept za uspeh. Naravno, sve je ovo urađeno sa ciljem da se vrlo zahtevnim ruskim potrošačima i njihovim rastućim očekivanjima ponude proizvodi kakve žele i očekuju – mlečni, vrhunskog kvaliteta i od prirodnih sastojaka, kontrolisanog porekla, sa konkurentnom i fer cenom. Jednostavno je, nema prostora za opuštanje, ako želite da opstanete na polici i osvojite srce ruskog potrošača treba da se ugledate na vašu Mlekaru Šabac.

  • Koji su to trendovi i očekivanja od mlečne industrije, koliko su informisani potrošači i da li prave razliku između proizvoda napravljenih od mleka i onih koji imaju biljno poreklo?

Foto: Promo

Maxim Polyakov, Foodland Russia

Proizvodnja mleka u Rusiji svake godine raste za 3-4% i borba proizvođača mleka i mlečnih proizvoda za udeo u tržištu postaje sve izraženija. Takođe, zahvaljujući elektronskim veterinarskim sertifikatima za sve mlečne proizvode, kao i redovnim inspekcijama – situacija na ruskom tržištu značajno se unapređuje. Zbog toga je u ponudi neophodno imati nešto što vas izdvaja u odnosu na konkurenciju. Istovremeno nove, veoma informisane, generacije potrošača nedvosmisleno traže i jasno žele da znaju odakle njihova hrana dolazi, bilo da su u pitanju informacije o proizvodu ili o samom proizvođaču. Poreklo mleka, standardi proizvodnje, zdravstveni benefiti, usklađenost sa procedurama zaštite životne sredine – sve su to informacije koje sve više njih zahteva da zna i prepoznaje kao benefite za sebe.

Prema nedavno usvojenoj regulativi u Rusiji, prirodni proizvodi dobijeni isključivo i 100% od mleka razdvojeni su, na policama u prodajnim objektima, od proizvoda na bazi biljnog porekla – kako se potrošači ne bi dovodili u zabludu prilikom kupovine. Time je beli meki sir „Serbskaя brыnza” (srpska brinza) Mlekare Šabac, u Srbiji poznat pod nazivom Mediteraneo i inspirisan grčkom fetom, postao još traženiji među potrošačima, upravo zbog činjenice da potrošači u Rusiji jasno prepoznaju kvalitet koji nudi sir baziran na mleku, u odnosu na različite druge ponude tzv. biljnih sireva. Sa 25% tržišta u ovoj kategoriji Mlekara Šabac pravi ozbiljnu razliku i među domaćim, ali i svetskim igračima na tržištu Rusije.

Kada su u pitanju navike i omiljeni mlečni proizvodi ruskih potrošača, pored onih osnovnih mlečnih proizvoda tu su i različite vrste sireva (tvrdi, polu-tvrdi, meki), a u poslednjih nekoliko godina među posebno popularnim su sirevi tipa Mozzarella ali i različiti sirni namazi. Rast tražnje u kategoriji sirnih namaza primetan je i kod proizvoda Mlekare Šabac, čiji prepoznatljivi brendovi Sirko i A la kajmak, zbog svog prirodnog sastava, na bazi domaćeg mleka, bez aditiva i konzervansa, sve više osvajaju potrošače. Iako znam da su oni već odavno lideri u kategoriji na vašem, srpskom, tržištu.

  • Foodland Russia ima probrane partnere širom sveta, od Argentine do Švajcarske, a među njima je i srpska Mlekara Šabac. Šta inostrani proizvođač mlečnih proizvoda mora da uradi kako bi imao priliku za učešće na tržištu poput ruskog?

Sve naše partnere, bez obzira odakle dolaze, odlikuje dugoročna, jasno definisana i postavljena vizija i strategija razvoja na ruskom tržištu. Ponoviću, naše tržište je izuzetno konkurentno i kompleksno, sa konstantno novim izazovima. Već od juna se recimo uvodi obeležavanje proizvoda QR (kju-ar) kodom, što od svih proizvođača zahteva pre svega želju, da dodatno investiraju u sopstvenu proizvodnju i tehnologije, kako bi nesmetano mogli da izvoze na rusko tržište.

Foto: Promo

 
 

Zbog svega toga, da bi opstali na polici, svi znaju da njihovi proizvodi i proizvodni procesi moraju biti usklađeni sa najvišim standardima kvaliteta i bezbednosti hrane, kao i da je neprestano ulaganje u proizvodne tehnologije i inovacije presudno u tom aspektu, što Mlekara Šabac odlično razume, i zahvaljujući tome ceo njihov asortiman u Rusiji ima žig Roskontrol-a (beli medved) za vrhunski kvalitet prirodnih proizvoda. Činjenica da je Roskontrol žig, kao izuzetno priznanje i garancija kvaliteta proizvoda, Mlekari Šabac dodeljen treću godinu za redom – govori u prilog potencijalu razvoja koji ovaj srpski proizvođač mlečnih proizvoda ima na ruskom tržištu.

  • Da li ćete posetiti nacionalni štand Srbije u okviru Prodexpo sajma?

Rado i sa zadovoljstvom, previše je „on-line“ sastanaka i druženja, na koje nas je pandemija primorala. Ja sam od onih ljudi koji smatraju da ništa ne može zameniti komunikaciju uživo i zato ću, kao i godinama u nazad, posetiti nacionalni štand Srbije u organizaciji Privredne komore Srbije i Razvojne agencije Srbije, gde je uvek dobra atmosfera, ukusna hrana i konstruktivna razmena iskustava.

Foto: Promo

 

Trudim se da sa mojim partnerima, Mlekarom Šabac, koja u Srbiji ima zavidnu tradiciju proizvodnje dugu čak 90 godina, ali i drugim učesnicima uvek otvoreno razgovaram o mogućim unapređenjima kada je promocija srpskog brenda u pitanju, marketinškim aktivnostima proizvođača, ali i o mogućim izazovima sa kojima se ovde mogu susresti. Tu pre svega mislim i na ekonomske parametre koji utiču na sve nas, od kupovne moći potrošača, odnosa rublje i stranih valuta, do troškova u proizvodnji, ali i usklađenosti između ruskih i standarda ostalih tržišta, inovacijama koje uvodimo. Da zaključim, mlečna industrija u Rusiji jeste u porastu i lično smatram da ćemo, u narednih nekoliko godina, tek uvideti kakve nas sve promene očekuju sa još većom potražnjom za ovom vrstom hrane, a na zadovoljstvo potrošača jer utakmica nikada ne prestaje.

(Promo)

Pogledajte više