TELENOR TUŽIO JUNAJTED GRUPU: Kažu da je razlog nepoštena tržišna utakmica
KOMPANIJA Telenor Srbija podnela je tužbu protiv povezanih firmi Junajted Grup Holandija, Srpske kablovske mreže d.o.o Beograd, Adria Njuz s.a.r.l. Luksemburg i Adria Njuz d.o.o Beograd. Razlog je kako su saopštili nepoštena tržišna utakmica.
Telenor u saopštenju ocenjuje da ova grupacija kompanija, od 25. januara 2021. godine sprovodi neistinitu i intenzivnu medijsku kampanju koristeći medije u svom vlasništvu N1 i Nova S, čime nastoji da spreči ili oteža ulazak Telenora kao novog konkurenta na tržištu distribucije medijskog sadržaja.
Kako u Telenoru kažu, Junajted Grupa i SBB imaju većinski položaj na tržištu distribucije medijskih sadržaja od 46,1 odsto, dok Telenor tek treba da uđe na ovo tržište, i to nakon što nadležni organi Srbije, kako navode, nezavisno, stručno i nepristrasno donesu odluku. Ističu da su potpisani ugovori o zakupu Telekomove infrastrukture u potpunosti u skladu sa zakonima Srbije i da u njima nema naznaka narušavanja konkurentnosti ili medijskog pluralizma u Srbiji.
U saopštenju je navedeno da je Telenor Srbija do sad dva puta bezuspešno tražio od United Grupe ponudu za distribuciju kanala koji su u vlasništvu ili čijim pravima raspolaže ova grupacija.
- Kao i prethodna tužba koju je kompanija Telenor Srbije podnela za nadoknadu štete, i tužba za nelojalnu konkurenciju usmerena je protiv kompanija koje su kreatori medijske kampanje - navodi se u saopštenju. - Tužbom za nelojalnu konkurenciju zahteva se da se firmama u vlasništvu United Grupe takvo delovanje onemogući, jer se njime krše zakonske norme i dobri poslovni običaji, i da sudska presuda bude objavljena u sredstvima javnog informisanja.
Takođe, Telenor navodi da će naknadno opredeliti visinu štete koju je pretrpeo zbog nelojalne tržišne utakmice. Zbog intenzivne medijske kampanje i optužbi sa kojima se suočava.Dodaju da su bili prinuđeni da preduzmu pravne akcije kako bi zaštitili svoju reputaciju. U kompaniji veruju da će od sada nastaviti da se na tržištu takmiči relevantnim ponudama koje korisnici vrednuju, kao što je činila tokom 15 godina poslovanja na srpskom tržištu, navedeno je u saopštenju.