ŽELITE DA KUPUJETE DOMAĆE PROIZVODE? Evo kako da odaberete najkvalitetije iz ponude u marketima

Promo

11. 02. 2021. u 20:00

SVAKO ko je odrastao i živi u Srbiji svestan je ogromnog prirodnog bogatstva koje ona ima. Pejzaž naše zemlje prošaran je divnim planinama, rodnim voćnjacima i bogatim žitnicama. Oni koju odu u inostranstvo obično kažu da im povrće i voće nemaju isti "pun" ukus kao kod nas.

Foto: Promo

Zbog toga je većini građana bitno da džem koji kupe u marketu bude zaista napravljen od domaćih namirnica, odnosno, šljiva iz Šumadije i malina iz Arilja. Danas je tržište preplavljeno velikim brojem brendova i kupci su često zbunjeni jer, od svega ponuđenog, ne mogu da se snađu i odaberu proizvod koji ima garanciju da je napravljen u Srbiji i od sirovina iz Srbije.

Međutim, zahvaljujući projektu Privredne komore Srbije - "Stvarano u Srbiji", kupci imaju garanciju da su proizvodi sa oznakom "Čuvarkuća" zaista stvoreni domaćim radom, sirovinama i materijalima, što po kvalitetu predstavlja natprosečan proizvod na ovim prostorima.

Foto: Promo

Žig "Čuvarkuća" potrošačima daje garanciju da je proizvod natprosečnog kvaliteta, napravljen od najmanje 80% domaćih resursa i sirovina. Kupovina proizvoda sa ovim žigom ima višestruk značaj za domaću privredu, ali i građane, time omogućavamo viši nivo zaposlenosti i sigurnija radna mesta i zarade za naše stanovništvo i naša proizvodna preduzeća.

Ali, dobiti ovaj žig nije baš jednostavno. Proizvodi kandidovani za dobijanje žiga "Čuvarkuća" pre odobrenja prolaze stroge kontrole kvaliteta na osnovu koji se utvrđuje da li zadovoljavaju visoko postavljene standarde.

Danas je porodica čuvarkuća dobila je 64 nova proizvoda u oblasti hemijske, prehrambene i prerađivačke industrije Srbije. Time je ukupan broj čuvarkuća premašio 500.

Mihailo Vesović, predsednik Saveta za odlučivanje o pravu korišćenja kolektivnog žiga "Čuvarkuća", istakao je da projekat "Stvarano u Srbiji", pokrenut pre više od pola godine, beleži odlične rezultate, zahvaljujući podršci potrošača, eksperata, proizvođača, kao i trgovinskih lanaca, među kojima je i Mercator S koji je partner u ovoj akciji.

- U proteklih šest meseci više od 50 kompanija je apliciralo i dobilo pravo korišćenja žiga "Čuvarkuća" za više od 500 proizvoda. Trenutno imamo još oko 200 proizvoda koji su u procesu razmatrajanja za dobijanje žiga "Čuvarkuća". Ono što je za nas bitno, kada je reč o prehrambenoj industriji, jeste da najmanje 80% vrednosti mora da bude stvoreno u Srbiji. Pored domaće sirovine i rada, važno je da proizvodi zadovolje visoke standarde kvaliteta, da su ekološki prihvatljivi, da se vidi da proces proizvodnje jeste takav da štiti životnu sredinu i lokalnu zajednicu, i da na taj način praktično doprinosi podizanju celokupne privrede Srbije - rekao je Mihailo Vesović.

Foto: Promo

Trgovačka marka koja ima najviše proizvoda sa oznakom "Čuvarkuća" je "Ukusi moga kraja". Nju čini više od 200 proizvoda napravljenih od 100% domaće sirovine i po tradicionalnoj recepturi.

Privredna Komora Srbije je u okviru projekta "Stvarano u Srbiji" danas dodelila još 21 žig brendu "Ukusi moga kraja", koji je postao prvi srpski brend sa više od 100 "Čuvarkuća" koje garantuju vrhunski kvalitet i domaće poreklo proizvoda.

- Naš brend "Ukusi moga kraja" premašio je magičnu brojku od 100 žigova, jer smo kompanija koja je izuzetno orijentisana prema domaćoj proizvodnji, i pre svega podršci razvoja malih lokalnih proizvođača. U prilog tome možda najbolje govori to da su IDEA prodavnice, Roda marketi i Mercator hipermarketi prvi trgovinski lanci koji su u svim svojim objektima označili proizvode koji su "Čuvarkuće" srpske privrede, ali i to da naša kompanija Mercator-S čak 97% vrednosti prometa stvara u saradnji sa domaćim proizvođačima i dobavljačima. Zbog svega toga stvarno verujemo da proizvodi koji su stvoreni u Srbiji treba da budu vidljiviji kupcima i mi zbog svega toga stvarno verujemo da proizvodi koji su stvoreni u Srbiji treba da budu vidljiviji kupcima i mi činimo sve što možemo da tako i bude“, rekao je Miloš Nikolić, direktor sektora za razvoj trgovačke marke u kompaniji Mercator - S.

Foto: Promo

Gde se mogu naći “Ukusi moga kraja”?

Svako ko želi da na svojoj trpezi posluži domaće proizvode vrhunskog kvaliteta može ih pronaći u IDEA prodavnicama, Roda marketima i Mercator hipermarketima, koji su prve prodavnice u kojima su postavljene oznake "Čuvarkuće".

Pogledajte više