BURA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA: Novosađanka kupila "išlere", a ono što je pronašla u njima je zgrozilo

Е. Б. ТАЛИЈАН 02. 02. 2021. u 09:52

PRAVU buru na društvenim mrežama izazvala je fotografija popularne poslastice, "išlera sa eurokremom", ali i sa neplaniranim i neželjenim sastojkom - presovanom bubom.

Foto NS uzivo.rs

Kako je navedeno, Novosađanka je ovaj proizvod, kompanije "Svislajon" kupila u marketu u Novom Sadu. Kada je otvorila pakovanje, u jednom biskvitu je pronašla i insekta!

U kompaniji "Svislajon" ističu da primenjuju apsolutno sve mere dezinsekcije, deratizacije i dezinfekcije i da im je žao što je došlo do ovog propusta, koji ocenjuju kao izolovani slučaj.

- Bezbednost potrošača nam je na prvom mestu - naglašava, za "Novosti", Biljana Fibišan, rukovodilac Tima za bezbednost hrane u "Svislajonu". - Naš čitav tim se angažovao, ovo je alarmantna situacija i mi smo preispitali kompletnu proceduru, sve zapise od oktobra do danas, jer smo na osnovu fotografije na društvenim mrežama utvrdili da je u pitanju ambalaža sa 42 odsto "eurokrema", koju koristimo od tog meseca. Obavili smo sve provere da bismo videli da li je u nekom momentu bilo neke slabe karike koja bi mogla da dovede do propusta. Sada ne možemo tačno da utvrdimo da li je insekt došao sa sirovinom, niti na koji način se to desilo.

Fibišanova ističe da već godinama sarađuju sa ovlašćenom i sertifikovanom kućom za deratizaciju, dezinsekciju i dezinfekciju i da je njihova ekipa već obavila pregled. Oni nisu, kako kaže, pronašli da bilo gde postoji rizik, ali već preduzimaju dodatne mere zaštite.

- Poslednja velika DDD zaštita je obavljena 9. januara i stalno se radi zaštita na proizvodnim linijama, zatim vlažna dezinfekcija, imamo vazdušne zavese, klopke, insektrone i sve što je neophodno - precizira Fibišanova. - Smatramo da je ovo pojedinačan slučaj i da nema potrebe za povlačenjem proizvoda sa tržišta. Nadamo se da će i potrošači i mediji razumeti da tako nešto može da se desi uprkos svim preduzetim merama. Učinićemo sve da se takav propust ne ponovi.

Mladen Alfirović, iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije, kaže da je slučaj sa spornim "išlerima" posao za nadležnu inspekciju.

- Ako je sačuvana ambalaža, na kojoj se vidi lot i dokaz o kupovini, potrošač to treba da slika i prijavi poljoprivrednoj inspekciji, kako bi se utvrdilo gde je došlo do propusta - objašnjava Alfirović. - Na inspekciji je da utvrdi sve okolnosti, a ona ne postupa samo po prijavi, može i po službenoj dužnosti ako postoje indicije da je došlo do problema u procesu proizvodnje.

IZDAT NALOG ZA KONTROLU

SEKTOR poljoprivredne inspekcije izdao je nalog za kontrolu proizvodnog pogona kompanije "Svislajon", a potrošač im nije podneo prijavu povodom spornog biskvita.

- Prijava koja je zasnovana na proizvodu iz načetog originalnog pakovanja generalno otežava postupak i dokazivanje na sudu, koji zauzima stav da to ne može biti validan dokaz o kontaminaciji proizvoda, ali za poljoprivrednu inspekciju to je dovoljan znak da nešto nije u redu u proizvodnom pogonu - objašnjavaju u inspekciji. - Kontrolom u pogonu tragamo za mogućim mestom kontaminacije i tek ukoliko tu utvrdimo nepravilnosti, preduzimamo mere i podnosimo prijave.

Pogledajte više