NOVI PUTEVI NA DORADI: Klizište između Batočine i Kragujevca biće sanirano do aprila, u Grdelici radovi do leta
DIREKTORI dva javna preduzeća koja se bave izgradnjom saobraćajnica u ponedeljak su posetili gradilišta na putevima kojima je posle otvaranja potrebna "dorada".
Na popravnom je deo brze saobraćajnice između Kragujevca i Batočine, gde je klizište odvuklo u provaliju jednu traku u dužini od stotinak metara, a radnike koji saniraju ovaj kolovoz u ponedeljak je obišao v. d. direktora "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak.
Prvi čovek "Koridora Srbije", Aleksandar Antić bio je u Grdeličkoj klisuri, gde je desni poluprofil auto-puta na Koridoru 10 zatvoren za saobraćaj, zbog radova na trajnoj stabilizaciji Kosine 2.
Antić je sa direktorom Sektora za upravljanje izgradnjom Aleksandrom Senićem, zamenikom šefa projekta Rastkom Krstićem i predstavnikom izvođača radova "Integral inženjering" utvrdio da je, usled obilnih padavina i naglog topljenja snega, došlo do manjeg izlivanja vode i blata u dužini od desetak metara, na desnom profilu auto-puta, koji je zatvoren za saobraćaj od oktobra 2020, zbog izvođenja radova na kosini, neposredno iznad trase auto-puta.
Problem na drugoj saobraćajnici između Kragujevca i Batočine bio je razlog za izlazak na teren v. d. direktora "Puteva" Zorana Drobnjaka. On je izjavio da će oštećena desna saobraćajna traka u smeru ka Kragujevcu biti sanirana za najviše dva do dva i po meseca. U pitanju je oko 100 metara puta, a biće postavljeno oko 40 šipova i potporni zid.
- Način na koji će biti urađen taj deo puta biće trajan i neće doći do ponovnog otcepljenja i ako se pojave podzemne vode - rekao je Drobnjak. - Izgradnja brze saobraćajnice Kragujevac - Batočina započeta je još 2009, kada je bila u nadležnosti Nacionalnog investicionog plana. Kako od 2010. nisu izvođeni radovi, 2015. je u Ministarstvu građevinarstva došlo do dogovora da JP "Putevi Srbije" bude investitor na tom projektu, a Ministarstvo finansijer. Tako je preduzeće "Putevi Kragujevac" 2016. godine počelo sa izvođenjem radova.
Drobnjak je rekao da je do oštećenja puta došlo jer kišna kanalizacija koja je rađena 2009. i 2010. godine "nije dobro obavljala svoj posao, te je došlo do izlivanja vode iz te kanalizacije". Drobnjak je istakao i da su se u tom delu pojavile i podzemne vode koje su dodatno uticale na pojavu klizišta i oštećenje puta. Deonica Kragujevac-Batočina je završena krajem oktobra 2020. godine.
U GRDELICI RADOVI DO LETA
U "KORIDORIMA" kažu da ovo preduzeće obavlja monitoring svih kosina u Grdeličkoj klisuri, na osnovu čega je ustanovljeno da ne postoje nikakva pomeranja na kosinama, niti je aktivirano klizište, već je reč samo o spiranju površinskog sloja materijala.
- Napravljena je manja materijalna šteta, koja je procenjena na oko 100.000 dinara, a otkloniće je izvođač radova u okviru redovnog održavanja gradilišta - navode u "Koridorima". - Normalizacija režima saobraćaja će uslediti nakon završetka radova na kosinama, a pre početka letnje sezone.