KUPCI OPREZ: Ako kupujete ove proizvode u "DM" i "Tempu" platićete skuplje ako je u pakovanju, nego u pojedinačnoj ambalaži (FOTO)
KUPIŠ više, a platiš manje. Staro pravilo na koje su kupci navikli - da je veće pakovanje isplativije, više ne važi. I trgovci računaju da kupac veruje da mu je više proizvoda u jednom pakovanju povoljnije, pa su promenili "taktiku".
Sada upakovanim proizvodima dižu cenu, pa je veliki broj artikala skuplji u pakovanju nego u manjoj, pojedinačnoj ambalaži.
Potrošači kojima matematika nije jača strana, trebalo bi da ponesu digitron u kupovinu, u suprotnom rizikuju da mnoge proizvode plate skuplje. Ovakvi primeri najčešći su kod pakovanja po tri ili četiri čokoladna mleka, piva, sokova ili sredstava za higijenu.
U trgovinskom lancu "Tempo" deterdžent "lenor" u kapsulama na akciji košta 729 dinara, dok dva pakovanja, takođe, na "popustu" koštaju 1.509 dinara! To znači da za dva deterdženta, ako se kupuju odvojeno treba izdvojiti 1.458 dinara, dok su u duplom pakovanju, kakvo su trgovci pripremili 1.509 dinara!
U komapniji "Delez", čijem lancu pripadaju i "Tempo" prodavnice, kažu da se dešava da proizvodi u pakovanju od više komada budu skuplji nego pojedinačni, ali da to nije pravilo.
- Prilikom formiranja redovnih i akcijskih cena trudimo se da u ponudi imamo i veće pakovanje koje je pristupačnije u odnosu na manje, a navedena situacija predstavlja izuzetak - navode u "Delezu".
I u prodavnicama "DM" mogu se naći proizvodi koji su jeftiniji kada se prodaju posebno, u odnosu na pakovanje od više artikala. Čitalac "Novosti" A. N. je primetio da je jedan "vilkinson" brijač bio 119 dinara, odnosno da četiri pojedinačna koštaju ukupno 476 dinara, dok je pakovanje sa četiri 489 dinara. To znači da je jedan iz pakovanja koštao 122,5 dinara.
Nenad Popović, menadžer asortimana "DM drogerije markt", kaže da se u ovoj kompaniji trude da ne dolazi do ovakvih situacija.
- I mi smo isto primetili razliku, ali već sada, u periodu do 30. novembra, pojedinačan brijač se može kupiti po akcijskoj ceni od 105 dinara, a pakovanje od četiri komada po ceni od 409 dinara, što je povoljnije nego u primeru koji je potrošač naveo - objašnjava Popović. - Naš cilj je da pored širokog asortimana, ljubaznosti zaposlenih, i cene budu prijemčive za naše kupce.
UDRUŽENjE: DOVODE POTROŠAČE U ZABLUDU
PREDSEDNIK Pokreta potrošača Beograda, Petar Bogosavljević smatra da ovakve situacije predstavljaju dovitljivost trgovaca da potrošača dovedu do zablude, da ih zbune i obmanu.
- Logično je da su manja ili pojedinačna pakovanja skuplja, a kada je više komada u pakovanju cena bude niža, ili isplativija za potrošača - objašnjava Bogosavljević. - U tim situacijama reč je o sitnim prevarama, koje naše zakonodavstvo ne sankcioniše. Prepušteno je trgovcu da se poigrava sa potrošačima idući često na kartu poverenja kupaca. U svakom slučaju, to nije primer dobre poslovne prakse i poštovanja kodeksa ponašanja trgovaca.