KAKO JE KOVID KRIZA UTICALA NA SRPSKU PRIVREDU: IT sektor najbolji, onlajn trgovina doživela „bum“
KOMPANIJE u našem IT sektoru najbolje su se snašle tokom krize izazavne pandemijom, ali i firme koje su odlučile da se digitaliziju.
To su preduzeća koja su počela svoju robu i usluge da prodaju putem interneta, a poseban „bum“ je doživela dostava. To je rekao sekretar Udrženja za elektronske komunikacije i informaciono društvo Privredne komore Srbije, Marjan Stojanović, ističući da takva vrsta trgovine postaje uobičajena.
-Dostava je prvo krenula sa hranom, a zatim se proširila i na proizvode iz apoteka, tržnih centara, malih prodavnica do velikih trgovinskih lanaca – kazao je Stojanović. – Takva vrsta trgovine uzima zamah i postaje naša svakodnevnica. Veliki broj mladih koji su radili u restoranima našlo je zaposlenje u dostavi.
Ipak, kako ističe, sektor koji se najbolje snašao u ovoj krizi jeste IT i to u svim oblastima. Te kompanije uspele su da nastave projekte koje su započele, ali su dobile i nove.
-Naše IT kompanije u svim oblastima su veoma aktivne i prave nove proizvode, osvajaju nova tržišta, potpisuju nove ugovore – naglašava Stojanović. – To je oblast na koju smo ponosni.
Govoreći o prilagođavanju ostalih grana privrede, on je situaciju ocenio kao „šarenoliku“, jer zavisi od toga u kojoj meri su firme prešle na onlajn trgovinu i da li su taj oblik prodaje mogle da ponude. Stojanović dodaje da je zahtev privrede da elektronska trgovina postane sistemski način kupovine i prodaje i nakon kovid krize.
-Velika preduzeća su se bolje snašla u uslovima krize, jer su u svojoj ponudi već imali onlajn prodaju, ali bilo je i onih koji nisu uspeli da ispune zahteve kupaca zbog velike količine narudžbina – rekao je Stojanović. – Preduzetnici i male kompanije su tek tokom kovid krize počeli da prelaze na ovu vrstu trgovine, što im je pomoglo da održe poslovanje.