KAKO JE KOVID KRIZA UTICALA NA SRPSKU PRIVREDU: IT sektor najbolji, onlajn trgovina doživela „bum“

E.B.T.

25. 11. 2020. u 17:01

KOMPANIJE u našem IT sektoru najbolje su se snašle tokom krize izazavne pandemijom, ali i firme koje su odlučile da se digitaliziju.

Foto Depositphotos

To su  preduzeća koja su počela  svoju robu i usluge da prodaju putem interneta, a poseban „bum“ je doživela dostava.  To je rekao sekretar Udrženja za elektronske komunikacije i informaciono društvo Privredne komore Srbije, Marjan Stojanović, ističući da takva vrsta trgovine postaje uobičajena.

-Dostava je prvo krenula sa  hranom, a  zatim se proširila i na proizvode iz apoteka, tržnih centara,  malih prodavnica do velikih trgovinskih  lanaca – kazao je Stojanović. – Takva vrsta trgovine  uzima zamah i postaje naša svakodnevnica. Veliki broj mladih koji su radili u restoranima našlo je zaposlenje u dostavi.  

Ipak, kako ističe, sektor koji se najbolje snašao u ovoj krizi jeste IT i to u svim oblastima. Te kompanije uspele su da nastave projekte koje su započele, ali su dobile i nove.  

-Naše IT kompanije u svim oblastima su veoma aktivne i prave nove proizvode, osvajaju nova tržišta, potpisuju  nove ugovore – naglašava Stojanović. – To je oblast na koju smo ponosni.

Govoreći o prilagođavanju ostalih grana privrede, on je situaciju ocenio kao „šarenoliku“, jer zavisi od toga u kojoj meri su firme prešle na onlajn trgovinu i da li su taj oblik prodaje mogle da ponude.  Stojanović dodaje da je zahtev privrede da elektronska trgovina postane sistemski način kupovine i prodaje i nakon kovid krize.  

-Velika preduzeća su se bolje snašla u uslovima krize, jer su u svojoj ponudi već imali onlajn prodaju, ali bilo je i onih koji nisu uspeli da ispune zahteve kupaca zbog velike količine narudžbina – rekao je Stojanović. – Preduzetnici i male kompanije su tek tokom kovid krize počeli da prelaze na ovu vrstu trgovine, što im je pomoglo da održe poslovanje.

Pogledajte više