RADOVI NA AUTO-PUTEVIMA: Proširuju 27 naplatnih stanica na koridorima
JAVNO preduzeće "Putevi Srbije" raspisalo je javnu nabavku za proširenje čak 27 naplatnih stanica (NS) na koridorima.
Kako je navedeno u konkursnoj dokumentaciji, rekonstrukcija svih rampi bi trebalo da se okonča do decembra 2022. godine. Prioritet će, međutim, imati NS Stara Pazova, Mali Požarevac, Smederevo i Obrenovac, na kojima radovi ne bi trebalo da traju duže od 240 dana, od dana zaključenja ugovora. To su i rampe na kojima je proteklih meseci bilo najviše gužvi.
Konkurs za prijavljivanje izvođača traje do 5. novembra. Procenjena vrednost radova je 2,6 milijardi dinara bez poreza na dodatu vrednost.
Najviše rampi biće rekonstruisano na auto-putu Beograd-Niš, čak 17. Na njima je osim proširenja traka, predviđena i izgradnja upravnih objekata od 50 do 100 kvadratnih metara. U "Putevima" navode da je zbog rešavanja imovinsko-pravnih odnosa izgradnja novih upravnih objekata planirana iznad nadstrešnica. Oni će se nalaziti na pasarelama iznad platoa za naplatu putarine, kao što je to slučaj na NS "Beograd" u Vrčinu.
Kapacitet NS Mali Požarevac biće skoro dupliran, jer trenutno ima pet saobraćajnih traka, a biće ih ukupno devet. Značajno će biti proširene i rampe Umčari, Vodanj, Kolari, Smederevo, Požarevac, Velika Plana, Markovac, Lapovo, Jagodina, Đuprija, Paraćin, Pojate, Ražanj, Aleksinački Rudnici i Aleksinac.
NS OBRENOVAC NAJVIŠE TRAKA
PRIVREMENA čeona stanica Obrenovac na auto-putu "Miloš Veliki" trenutno ima 14 saobraćajnih traka. Posle rekonstrukcije će ukupno imati 20 ostrva i 21 saobraćajnu traku. U planu je i uklanjanje upravnih objekata i izgradnja novog, koji će biti površine do 100 kvadratnih metara. Po broju traka, to će biti najšira naplatna rampa posle one u Vrčinu na putu Beograd - Niš, koja je zamenila Bubanj potok, a koja ima 24 trake.
Biće prošireno i šest rampi na deonici od Subotice do Beograda. Stara Pazova će umesto devet, imati 17 saobraćajnih traka, dok će Vrbas, Zmajevo, Feketić, Bačka Topola i Žednik posle rekonstrukcije imati po osam.
Najužnom kraku Koridora 10 biće proširena nova čeona stanica Preševo, koja je otvorena 2016. godine. Ona će posle rekonstrukcije imati 11 ostrva i 12 saobraćajnih traka. Isti kapacitet posle proširenja će imati i naplatna rampa Dimitrovgrad.
Na auto-putu Beograd - Zagreb planirana je adaptacija dva objekta za naplatu putarine, pa će i Adaševci i Morović biti prošireni za po dve saobraćajne trake.
- Proširenje naplatnih stanica radi se da bi se obezbedilo brže propuštanje vozila na naplatnim mestima, odnosno da se sistem naplate putarine učini efikasnijim, racionalnijim i da bi se ostvarilo nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja - navode u "Putevima Srbije". - Obim i vrsta radova određeni su u zavisnosti od stanja postojećih naplatnih stanica.