INDUSTRIJSKA ZONA NA 50 KILOMETARA: Šta će sve doneti privredno povezivanje opština sa leve i desne obale Drine
NAJAVA Aleksandra Vučića, predsednika Srbije, i Milorada Dodika, srpskog člana Predsedništva BiH, da će se ustanoviti zajednička industrijska zona od čak 50 kilometara za gradove i opštine na levoj i desnoj obali Drine - Mali Zvornik, Zvornik, Ljuboviju, Bratunac i Srebrenicu - privrednike i građane na ovim prostorima veoma je obradovala.
Uz zajedničko svetkovanje jednog praznika, budući zajednički pravoslavni hram kod Bijeljine i druge korake na daljem zbližavanju i približavanju ljudi sa dve obale, ideja o zajedničkoj industrijskoj zoni, po rečima predsednika opštine Mali Zvornik Zorana Jevtića, pun je pogodak.
- To je naša davna želja, koju ćemo ne samo podržati rečima, već ćemo sve učiniti da se ona ostvari. Jer, od privrede se živi, a što smo ekonomski razvijeniji i ostali problemi lakše će se rešiti - kaže Jevtić. - Imamo izgrađen nov most na Drini sa naše strane, kod Ljubovije, koji uskoro treba da bude pušten, jer su radovi na drugoj obali pri kraju. Do nas će stići i brzi put, pa je na nama da se potrudimo i damo svoj doprinos za uspostavljanje zone. Opština Mali Zvornik već ima nekoliko hektara za te namene, možemo da kupimo još zemlje i da spremni dočekamo taj veliki posao za narod sa obe obale Drine.
Da ovo nije samo priča, svedoči nam Nedeljko Mlađenović, načelnik opštine Bratunac, ističući da je reč o "velikom poslu koji nije samo važan za opštine uz Drinu, već čitav region Birča i dalje".
Na bratunačkoj strani će, podseća, čim budu završeni radovi na desnoj obali Drine, na mostu biti carinjenje robe za Srbiju i BiH, "što će biti najveći prelaz za te namene". Zato je opština Bratunac uzela kredit od 2,5 miliona KM, koliko je potrebno za kupovinu 40 hektara zemljišta koje će uskoro biti i uknjiženo za potrebe buduće zone. Kako ističe naš sagovornik, planirana industrijska zona biće poput one u Pirotu, koja je trenutno najveća u regionu.
NADGRADNjA
MILAN Jovanović, novoizabrani predsednik opštine Ljubovija, kaže da je već pozvan u Beograd, gde će dobiti i preciznije informacije o onome što su inicirali Vučić i Dodik.
- Zdušno pozdravljamo ovakvu inicijativu, pre svega zbog naših i stanovnika bratskih nam opština sa leve obale Drine. Svaka sabornost je blagotvorna, a posebno u privredi, jer bez ekonomije nema ni nadgradnje.
- Odavde je najbliža veza sa važnom železničkom petljom u Lajkovcu, u Srbiji, i naravno da smo zadovoljni što nam najviši državni predstavnici daju podršku i za druge inicijative da privreda na obe obale, udruženim snagama, da jači gas razvoju i ostanku ljudi na ovim prostorima.
Srbija je platila i kompletnu rekonstrukciju starog železničkog mosta na Drini, koji od 1929, kada ga je podigao kralj Aleksandar Karađorđević, povezuje Zvornik i Mali Zvornik. On je, kao i onaj kod Bratunca, bio potpuno propao i krajnje rizičan za saobraćaj.
Ugledni diplomirani inženjer Duško Vukotić, koji je kao građevinski stručnjak gradio i radio na obe obale Drine, smatra da je nagovešteno povezivanje privrednika u zonu, velika šansa, ne samo za rad na domaćem, već i na inostranom tržištu. Priobalje reke, kako kaže, daje velike mogućnosti za proizvodnju niza betonskih elemenata, koji mogu i da se izvoze i montiraju širom sveta u našoj režiji.
- Zna se kakve građevince imamo na ovom prostoru, koji su poznati širom sveta i zašto da se ljudi muče i traže poslodavce, ako možemo da stvorimo više firmi, udruženih, za velike poslove, a to može baš kroz ovu zonu.