Virtuelna prodavnica
*Pre nešto više od mesec dana otvorili ste prvu virtuelnu prodavnicu u Srbiji. Kakva su dosadašnja iskustva?
Od dana otvaranja virtuelnu prodavnicu je posetilo više od 14.000 ljudi širom zemlje. Reakcije su pozitivne, čini mi se najviše na činjenicu da ovaj koncept objedinjuje sve prednosti online kupovine i fizičkog odlaska na prodajno mesto. Pored toga, ovim formatom smo obezbedili veću inkluzivnost. Omogućili smo pristup celokupnom Vipovom asortimanu i konsultacije sa našim savetnicima uživo, i korisnicima koji nemaju Vip centar u svom mestu stanovanja. Verujem da je to dodatno uticalo na popularnosti ovog koncepta.
*Koliko su se navike ljudi zapravo promenile u poslednjih nekoliko meseci? Da li zaista više kupujemo putem interneta? Da li mislite da je to trenutna situacija ili dugoročni trend koji će otvoriti vrata i drugim industrijama da uvedu ovaj prodajni format?
Virtuelna prodavnica razvijena je upravo kao odgovor na nove navike i potrebe korisnika za većim komforom prilikom kupovine. Podatak da se danas čak 90 odsto ljudi putem veb sajtova unapred informiše o željenom proizvodu ili usluzi, kao i da se sve veći procenat njih odlučuje za onlajn kupovinu, za nas je poslužila kao putokaz ka strateškom pravcu u kojem bi trebalo da razvijamo svoje kanale prodaje.
Iako su korisnici u Srbiji već dugo usmereni ka online kupovini, čini se da je pandemija doprinela da ovaj trend dobije potpuno novu dimenziju. Bezbednost i zdravlje zaposlenih i korisnika postali su apsolutni prioritet. Mere fizičke distance i režim izolacije i rada od kuće, dodatno su skrenuli pažnju na prednosti e-kupovine i e-usluga, i uzrokovale rekordan rast putem svih online kanala prodaje.
Iako nas je takva situacija uslovila da napravimo korak dalje u digitalizaciji, komentari korisnika i za uvođenje novog koncepta, kao i da su personalnizovano korisničko iskustvo i veći komfor prilikom kupovine, upravo ono što je tržištu potrebno.
* Po čemu se virtuelna prodavnica razlikuje od onoga što smo do sada imali priliku da vidimo? Kakav doživljaj nudi korisnicima?
Virtuelna prodavnica nudi personalizovaniji pristup korisnicima, dok format objedinjuje sve benefite online kupovine i fizičkog odlaska na prodajno mesto. Iskustvo posete Vipovoj online prodavnici, posetiocima obezbeđuje veći komfor i štedi njihovo vreme, dok im, sa druge strane, ostavlja mogućnost da razgovaraju sa nekim od naših savetnika, dobiju preporuku ili potrebnu pomoć pri kupovini. Korisnici u svakom trenutku putem svojih pametnih uređaja, mogu da ostvare interakciju sa prodajnim savetnikom i da u realnom vremenu dobiju detaljan prikaz željenog uređaja ili usluge, postave dodatna pitanja i obave online kupovinu.
Osim novog korisničkog iskustva u okviru kupovine uređaja, dodatne opreme i usluga, u ovom periodu je našim korisnicima dragoceno to što administrativne poslove poput zaključenja ili produženja ugovora takođe mogu da obave iz udobnosti i bezbednosti svog doma.
* Iako prva kod nas, virtuelna prodavnica već postojii na regionalnim tržištima, u Austriji, Sloveniji, Hrvatskoj... Koliko vam ekspertiza i iskustva Grupe pomažu da se pozicionirate kao inovator na domaćem tržištu telekomunikacija?
Kao član A1 Grupe imamo pristup najnovijoj tehnologiji, znanjima i iskustvima vodećih eksperata u oblasti telekomunikacija. Virtuelna prodavnica jeste jedan od dobrih primera kako uspešno implementirati „know how“ i iskustva iz svih zemalja grupe na lokalno tržište. Prvi A1 Live Shop je 2018. godine načeo revoluciju u internet kupovini, a uz ekspertsku podršku Grupe koncept je uspešno zaživeo na različitim tržištima Jugoistočne Evrope i svugde beleži odlične rezultate. Primeri uspeha kolega u regionu motivisali su nas da postavimo novi standard e-trgovine i u našoj zemlji. Primera radi, samo u danima pred Crni petak virtuelna prodavnica u Hrvatskoj zabeležila je više od 2.500 poziva, što svedoči o interesovanju šire populacije za ovaj model kupovine i o njegovoj svrsishodnosti. I kod nas je slična situacija, u prvih mesec dana ostvarili smo odlične rezultate, i beležimo stalni porast posetilaca.
*Mnogi biznisi su pretrpeli značajne promene i reorganizacije poslovanja u protekom periodu. Kako se situacija odrazila na poslovanje kompanije Vip mobile? Šta planirate u narednom periodu?
Kada govorim o izazovima razvoja biznisa u telco sferi, često podsetim da je suštinski odlikuju dinamičnost poslovnih okolnosti i stalna prilagođavanja promenama na tržištu. Stoga smo i u ovoj, izazovnijoj situaciji od pređašnjih, uspeli da odreagujemo brzo, adekvatno i proaktivno. Unapredili smo ponudu digitalnih usluga i načina komunikacije sa korisnicima i među zaposlenima, sa ciljem zaštite njihovog zdravlja i interesa. Za manje od tri nedelje od izbijanja krize smo potpuno prilagodili organizaciju rada novonastaloj situaciji.
Omogućili smo rad od kuće za više od 80 procenata zaposlenih, zaposleni u Korisničkom servisu bili su podrška korisnicima od kuće, a i osigurali smo bezbedne uslove rada zaposlenima u Vip centrima. Proširili smo domete online korisničke podrške kroz Virtuelnu prodavnicu, a pripremili smo i brojne druge pogodnosti za korisnike sa ciljem lakšeg snalaženja u aktuelnim okolnostima. Omogućili smo im besplatnu chat komunikaciju, pristup video-pozivima, ali i platformom za besplatne onaljn konsultacije sa lekarom. U godini koju će obeležiti pandemija i dalje će nam primarni biti zdravlje i bezbednost naših zaposlenih, ruku pod ruku sa potrebama naših korisnika. Nastavićemo da osluškujemo zajednicu i tržište te da kreiramo ponudu prema njihovim očekivanjima, opravdavajući poverenje koje nam je i ovom prilikom ukazano.