Probijen tunel Straževica koji je deo obilaznice oko Beograda: Gradski bajpas u finišu
TUNEL Straževica na obilaznici oko Beograda probijen je u utorak, a radovi bi trebalo da budu završeni 2021. Obilaznica, čija je prva faza rađena dve decenije, sada je mnogo bliža realizaciji.
Probijanju tunela prisustvovala je ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović. Podsetila je da su tokom NATO bombardovanja prve i najteže bombe pale na Straževicu, ali da nisu uspele da je probiju, pa je ovaj tunel postao svojevrsni simbol pobede dobra nad zlom. Prema njenim rečima, Beograd je jedina prestonica u Evropi koja nema obilaznicu.
- Završetkom obilaznice, tranzit će ići efikasnije, a građanima ćemo obezbediti kvalitetniji život - rekla je ona. - Deonica od Ostružnice do Bubanj potoka biće gotova 2022. godine, čime ćemo dodatno rasteretiti saobraćaj u gradu. Straževica je pokazala da je otporna na sve sukobe i ratove, a kada se rade dobre i kvalitetne stvari za svoj narod, ne možete da ne uspete.
PRE ROKA 225 DANA
PREMA rečima Jang Boa, generalnog direktora kineske kompanije "Pauer Čajna", obilaznica oko Beograda ključan je projekat saradnje dveju država. Kako kaže, probijanje tunela koje je izvedeno 225 dana pre roka je veliki uspeh za tu kompaniju.
Ministarka Mihajlović je obećala da sa ovim radovima neće biti kao sa desnom cevi koja se gradila 20 godina, već da će tunel biti završen 2021.
- Obilaznica oko Beograda duga je 47 kilometara i trenutno se radi deonica od Ostružnice do Bubanj potoka, u dužini od 20 kilometara - rekao je Zoran Drobnjak, direktor "Puteva Srbije". - Na ovoj deonici imamo tri sektora - Ostružnica - Orlovača, Orlovača - tunel Straževica i treći od Straževice do Bubanj potoka. U pitanju su komplikovani i zahtevni radovi, koji se izvode po posebnim procedurama i tehnologiji. Nakon 30 godina dobićemo obilaznicu oko Beograda, zahvaljujući pomoći Vlade.
Da je obilaznica jedan od najznačajnijih projekata glavnog grada, smatra gradonačelnik Beograda Zoran Radojičić. Kako kaže, izgradnja je počela 1992, a prva faza urađena je posle 20 godina.