Puštanjem u saobraćaj novog mosta preko Save, obilaznica oko Beograda postaje potpuno funkcionalna: "Blizanac" povezao Srbiju (FOTO)
SRBIJA je dobila još jednu grandioznu putnu građevinu. "Blizanac", most na Savi kod Ostružnice na obilaznici oko Beograda, u nedelju je pušten u saobraćaj. Njegova izgradnja počela je krajem februara 2016. Ugovorena vrednost radova, sa aneksom, bila je oko 4,2 milijarde dinara i reč je o zajmu Evropske investicione banke.
Kako je na svečanom otvaranju rekla ministarka građevine Zorana Mihajlović, puštanje u saobraćaj ovog mosta, od izuzetnog značaja je za sve građane naše zemlje.
- Još jedan most smo završili u Srbiji - izjavila je ministarka Mihajlović. - Posao nije bio lak, ali je od velikog značaja, jer je prvi put primenjena jedna potpuno nova tehnologija u izgradnji mosta, takozvana tehnika liftovanja velikih delova konstrukcije. Ovo je pokazatelj da možemo da uradimo sve što smo zacrtali i započeli. Most će sigurno doprineti tome da budemo efikasniji što se tiče protoka saobraćaja, zbog toga smo zahvalni finansijerima, inženjerima i svima koji su učestvovali u ovom projektu. Posao nije bio uopšte jednostavan, jer smo se na početku radova suočili sa tonama materijala u reci, zaostalog još od NATO bombardovanja 1999. godine.
VIŠE VOZILA
PUŠTANjEM u saobraćaj mosta "blizanca", značajno će biti povećan kapacitet obilaznice, kojom dnevno prolazi oko 18.000 vozila. To bi trebalo da dodatno rastereti gradske saobraćajnice i skrati vreme putovanja. Ovaj most predstavlja i rezervnu saobraćanu vezu postojećeg auto-puta E-70 sa Ibarskom magistralom, odnosno sa budućim auto-putem Beograd - Južni Jadran. Za izgradnju čeličnog mosta - konstrukcija osam, preko reke, predviđene dužine 586 metara nabavljeno je i obrađeno 4.900 tona čelika.
Prema rečima ministarke, svi koji su učestvovali u ovom projektu, pokazali su da su hrabri, nepokolebljivi i da mogu da završe sve što su počeli.
Novoizgrađeni most je "most blizanac" već izgrađenog mosta preko Save koji je završen i pušten u saobraćaj 1999. godine ali je iste godine, tokom agresije na našu zemlju, uništen. U periodu od 2002. do 2006. rekonstruisan je i pušten u saobraćaj.
Investitor mosta na Savi je JP "Putevi Srbije", a podizvođač na izvođenju čelične konsturkcije, preko reke je građevinsko preduzeće "Mostogradnja" iz Beograda. Na izgradnji betonskih konstrukcija i završnih radova učestvovalo je više od 10 domaćih firmi. Most je dugačak skoro dva kilometara, a projektom je predviđena izgradnja leve trake auto-puta, iza mosta, u zoni petlje Ostružnica, dužine jednog kilometra, kao i uklapanje dve rampe petlje Ostružnica, u novoizgrađeno stanje.
Inače, most preko Save kod Ostružnice jedan je od najvažnijih i najskupljih objekata u sklopu izgradnje deonice auto-puta od Dobanovaca do Bubanj potoka. Obilaznica oko Beograda njime postaje funkcionalna u punom profilu auto-puta, u dužni od skoro 27 kilometara. Puštanju mosta u saobraćaj prisustvovali su i direktor JP "Putevi Srbije" Zoran Drobnjak i šefica regionalne kancelarije Evropske investicione banke Dubravka Negre.
Drobnjak je tom prilikom rekao da je gradnja ovog mosta obavljena posebnom opremom i tehnikom i da je veoma važno što je završen na vreme.
- Čeka nas sada drugi veoma važan posao, a to je sanacija dela drugog mosta koji je građen 1999. i koji je bombardovan tokom NATO agresije - rekao je on i izrazio nadu da će se vrlo brzo krenuti u taj posao.