VRAĆEN ŽIVOT U MALE GRADOVE: Veliki serijal "Novosti" o ključnim investicijama - Izgrađeni ili prošireni kapaciteti industrijskih zona
ULAGANjA u izgradnju novih i proširenje postojećih industrijskih zona širom Srbije vratilo je život u manje gradove.
Nove fabrike otvorile su radna mesta za lokalno stanovništvo, čime je zaustavljen odlazak mladih u veće sredine. S druge strane, investicije su omogućile i indirektna zapošljavanja kod kooperanata i pratećih usluga od transporta, ugostiteljstva, trgovine...
Prema podacima, Srbija ima oko 400 industrijskih zona u većini gradova i opština. One su promenile sliku lokalnih samouprava ne samo infrastrukturno i ekonomski, već razvoju doprinose i uključivanjem u obrazovanje, kulturu, ali i zdravstvo i očuvanje životne sredine. Da bi ove poslovne zone nesmetano funkcionisale, neophodno je ulagati i u lokalnu infrastrukturu što podrazumeva izgradnju puteva, unapređenje saobraćaja, kao i komunalnih usluga.
Izgradnjom saobraćajnice u Industrijskoj zoni Bačka Topola u koju je uloženo 50 miliona dinara, završen projekat infrastrukturnog opremanja započet 2017. Nakon izgradnje vodovodne i kanalizacione mreže, kao i izgradnje puta, osam parcela potpuno je spremno dočekalo investitore.
Vršac je pre nekoliko godina otvorio i drugu zonu Sever, jer je kompletan prostor u tehnološkom parku bio zauzet.Samo za dovod vode od grada do severne industrijske zone, izdvojeno je 42,1 milion dinara. Kompletno su opremljeni logistički centar, severna i južna radna zona. Među prvima tu je stigla farmaceutska i prehrambena industrija, ali i mala i srednja preduzeća, logistički centri...
Zona u Somboru je popunjena i stalno se širi. Strane kompanije koje tu posluju, orijentisane su isključivo ka izvozu i stalno proširuju kapacitete. Zona je omogućila rad i razvoj malih i srednjih preduzeća, povećanje zaposlenosti i ukupan privredni razvoj Sombora.
Uz Severnu industrijsku zonu 1 i 2 u Pančevu je prošle godine počela izgradnja i opremanje nove lokacije za investitore - Sever 3. Ova treća zona smeštena je prekoputa magistralnog puta kod Severa 1 i 2.
Ovi poslovni prostori izdigli su Pančevo iznad drugih, pa i većih gradova. Potpuno opremnjen poslovno-industrijski rejon u ovom gradu privukao je značajne i velike sisteme koji stalno šire kapacitete. Investitorima posebno ide naruku i sama lokacija i blizina magistralnih puteva. Još atraktivnijom će je učiniti i otvaranje sektora D obilaznice oko Beograda, jer će tako Severna industrijska zona, koja se prostire na 75 hektara, dobiti izlaz ka svim pravcima.
Uloženo u Sombor, Belu Crkvu, Plandište, Adaševce,
Crepaju, Kulu, Horgoš ...
I na teritoriji Bačkog Petrovca izgrađena je i kompletno infrastrukturno opremljena industrijska zona. U Beloj Crkvi je u izgradnju saobraćajnica, kanalizacije za otpadne vode i javno osvetljenje njihove biznis zone investirano oko 76,3 miliona dinara. Ulaganje Pokrajine i opštine Bela Crkva stvorilo je mogućnosti za razvoj privrednih aktivnosti i otvaranje novih radnih mesta. Inostrani investitori zaposlili su stotine građana. Za Belu Crkvu malu samoupravu u pograničnom području, ove investicije su veoma značajne, a Pokrajina je svojim ulaganjima pokazala da podjednako brine o opštinama koje nisu na glavnim državnim i magistralnim pravcima.
Pokrajinska vlada finansirala je infrastrukturno opremanje industrijske zone u Plandištu. Za infrastrukturno opremanje dela radne zone u Adaševcima kod Šida izdvojen je 41 milion dinara, dok je za radove na izgradnji servisne saobraćajnice, pešačko-biciklističke staze, trafostanice i priključnog voda na jezeru Moharač u Erdeviku opredeljeno 55,5 miliona dinara.
Država je izdvojila 81,5 miliona dinara za unapređenje privrednog kapaciteta i uređenje zone u Crepaji kod Kovačice, u okviru prve faze. Za izvođenje saobraćajnog priključka servisne saobraćajnice na državni put u Bačkom Jarku u Industrijskoj zoni Temerin potrošeno je 52,3 miliona dinara.
Industrijski park Horgoš zauzima 20 hektara na teritoriji Kanjiže, a osim toga što je u blizini Koridora 10 i reke Tise od graničnog prelaza Srbija - Mađarska dele ge ga samo četiri kilometara. To su prednosti koje privlače investitore ne samo iz naše zemlje i Mađarske, već i cele EU. Samo za izgradnju kolovoza - izdvojeno je 35,5 miliona dinara.
Među projektima koje je država finansirala sa 50,2 miliona dinara je i izgradnja pristupnog puta za radnu zonu Sibač u opštini Pećinci. Infrastrukturno uređenje u blokovima 100 i 44 u radnoj zoni Istok u Vrbasu finansirano je sa 56,4 miliona dinara. Izgrađen je sanitarno-poslovni objekat i interna saobraćajnica u okviru jedne kompanije u industrijskoj zoni u Baču. Vrednost projekta je pet miliona dinara.
Kikinda je jedna od atraktivnijih lokacija za dolazak investitora. Nova zona blok 41-43 kompletno je opremljena. Izgrađeni su putevi, gasna, elektro i vodovodna i telekomunikaciona instalacija, atmosferska kanalizacija. U jugozapadnu zonu uloženo je 21,6 miliona dinara.
Rumska petlja motor razvoja
U izgradnju javne rasvete u delu radne zone Rumska petlja uloženo je gotovo 45,2 miliona dinara. U lokalnoj samoupravi Ruma smatraju da je "petlja" motor razvoja i očekuje da će postati jedna od najvećih zona u Srbiji, s obzirom na to da je veliko interesovanje investitora. Tu posluju velike inostrane kompanije, čiji pogoni zauzimaju na desetine hiljada kvadrata.
Na listi projekata našla se i Industrijska zona u Kuli. Tu je investirano ukupno 66,2 miliona dinara. U izgradnju saobraćajnica i prateće infrastrukture u bloku BB potrošena su 34 miliona dinara, dok su za dovodni vod i vodovodnu mrežu sa hidrantskim priključcima opredeljena 24,2 miliona dinara. Postavljanje rasvete koštalo je osam miliona dinara.
Ifrastruktura je izgrađena i u zoni u Kovinu, gde je izdvojeno gotovo 40 miliona dinara za sanaciju saobraćajnice u bloku 116 ove zone, kao i za izgradnju atmosferske kanalizacije. I biznis zona u Novom Bečeju (Novo Miloševo) je infrastrukturno opremljena. Za izgradnju saobraćajnica iz budžeta AP opredeljeno je 20 miliona dinara. Osim toga, za postavljanje javne rasvete u istočnoj radnoj zoni u Novom Bečeju potrošeno je 8,3 miliona dinara.
Izuzetan geografsko-saobraćajni položaj dve industrijske zone Inđije, postavlja ovu opštinu u sam vrh ponude u Srbiji kada su potencijali i atraktivnost za investiranje u pitanju. Inđijske zone koje su potpuno funkcionalno i komunalno opremljene od Beograda su udaljene 42 kilometara, od Novog Sada 35 km, a toliko i od beogradskog aerodroma. Nalaze se u blizini - Koridora 10, auto-puta E-75: Beograd - Novi Sad, auto-puta E-70: Beograd - Zagreb, magistralnog puta M22/1, regionalnog puta: Ruma - Stari Slankamen, železničkih pruga Beograd - Inđija - Novi Sad - Subotica - Budimpešta i Beograd - Inđija - Zagreb - Ljubljana, Dunava.
U izgradnju saobraćajnica sa pratećom opremom i hidrotehničkom infrastrukturom u radnoj zoni 15 - 2 faza sa projektnom kanalizacijom finansirana je sa gotovo 33,3 miliona dinara.
SUTRA: Infrastruktura na našim rekama