PIĆE KOJE ZNAČI USPEH U KRIZI: Šta se dešava na tržištu popularnog pića
PRODAJA šampanjca snažno je pala u prvoj polovini godine budući da su građani manje trošili, a trgovci su nagomilali zalihe, izvestili su proizvođači danas, poručivši vinogradarima da beru manje grožđa.
Proizvođači su u razdoblju od januara do juna prodali 106.7 miliona flaša šampanjca, za 15.2 posto manje nego lani.
-Sumorna globalna geopolitička i ekonomska situacija kao i inflacija opterećuju ličnu potrošnju", rekao je predsednik lobističkog udruženja "Champagne Houses" Dejvid Čatilon u saopštenju koje je objavilo udruženje proizvođača "Comitee Champagne". Prodaju koče i zalihe koje su trgovci nagomilali u 2021. i 2022, dodao je Čatilon.
Ovogodišnjoj berbi u Šampanju naškodili su pak loši vremenski uslovi, uključujući mraz i vlagu, koja je pogodovala razvoju plesni, izvestilo je udruženje. Proizvođači su zato odredili maksimalni prinos grožđa od 10.000 kilograma po hektaru, niži za 12.3 posto nego u prošloj godini, prenosi Indeks.
Šampanjac je za razliku od drugih vina uglavnom kombinacija više berbi. Zalihe se u dobrim godinama obnavljaju i mogu nadoknaditi slabiju berbu.
Mraz i plesan naškodili su berbi u Šampanju i 2021. godine, kada je prinos bio za 25 slabiji od petogodišnjeg proseka i ubrano je najmanje grožđa 35 godina unazad. Berba obično počinje oko 10. septembra. Udruženje proizvođača nije objavilo prognozu prodaje i izvoza u ovoj godini, piše B92.
sputnikportal.rs
BONUS VIDEO - TAJNO ORUŽJE RUSKOG RAKETNOG SISTEMA: JARS izvodi vežbe kamuflaže i kontradiverzije