SNAŽAN RAST PRIHODA OD PRODAJE I PROFITABILNOSTI: Odličan početak godine zaključenjem akvizicije kompanije Strauss Adriatic i snažnim rastom
ATLANTIC Grupa je u prvom tromesečju 2024. godine zabeležila prihod od prodaje u iznosu od 236,6 miliona evra, što u odnosu na isti period prošle godine predstavlja rast od 9,8 odsto.
Dobit pre kamata, poreza i amortizacije (EBITDA) porasla je za 20,3 odsto na 25,2 miliona evra, dok je neto dobit porasla 3,2 odsto i iznosi 9,9 miliona evra.
- Odlični prodajni rezultati na početku godine omogućili su snažan rast profitabilnosti uprkos značajnom rastu cene kakaa i sirove kafe i logističkim izazovima koji još uvek traju, kao i rastu ulaganja u ljude i marketing. Zaključenjem akvizicije Strauss Adriatica potvrdili smo strateško određenje Atlantic Grupe ka jačanju našeg osnovnog poslovanja, konkretno rastu kategorije kafe i jačanje konkurentnosti regionalne industrije i lokalnih brendova. Nastavljamo sa značajnim kapitalnim ulaganjima, kao i inovacijama u proizvodnom portfoliju, među kojima se ističe lansiranje Argetinog meatless asortimana. Uprkos izazovnom geopolitičkom i makroekonomskom okruženju, ostajemo uvereni da ćemo nastaviti s rastom poslovanja, na održiv način - istakao je predsednik Uprave Atlantic Grupe Emil Tedeschi.
Pića, Farmacia i Kafa prednjače u rastu
Najveći rast ostvarila su Strateška poslovna područja (SPP) Pića (16,0 odsto), Apotekarsko poslovanje (11,8 odsto) i Kafa (9,4 odsto). Kafa kao najveća pojedinačna kategorija učestvuje u ukupnom prihodu s 20,1 odsto. U distribuciji prednjače Strateško distributivno područje (SDP) Severna Makedonija s rastom od 11,6 odsto, sledi SDP Hrvatska s rastom od 10,6 odsto i Srbija s rastom od 9,0 odsto. U ukupnoj prodaji Atlantic Grupe sopstveni brendovi čine 61,9 odsto, apotekarsko poslovanje 9,5 odsto, dok principalski brendovi učestvuju sa 28,6 odsto prihoda od prodaje.
Atlantic Grupa je 1. marta zaključila preuzimanje Strauss Adriatica, vlasnika srpskih brendova kafe Doncafe i C kafa, a koji se ovom akvizicijom pridružuju regionalnim liderima Grand kafi i Barcaffeu. Atlantic je preuzeo i moderan proizvodni pogon u industrijskoj zoni Šimanovci kraj Beograda i 220 zaposlenih, a transakciju je prethodno uslovno odobrila Komisija za zaštitu konkurencije u Republici Srbiji. Značajnu inovaciju u proizvodnom programu donela je u prvom kvartalu Argeta lansiranjem bezmesnih namaza mesnog ukusa, u skladu sa razvojem trendova u ishrani.
Pionir izveštavanja po ESRS standardima i šampion rodne ravnopravnosti
Godišnji izveštaj Atlantic Grupe za 2023. godinu objavljen je uvažavajući novu zakonsku regulativu nefinansijskog izveštavanja, što znači da se, uz uobičajene stavke, primenjuje ESRS (European Sustainability Reporting Standards) u okviru održivosti, čime se Atlantic Grupa etablira kao jedna od prvih kompanija na ovim prostorima koja primenjuje nove standarde. Pored toga, Atlantic Droga Kolinska proglašena je prvakom Slovenije u ESG-u za 2024. godinu, potvrđujući da Atlantic ujednačeno ispunjava obveze ESG-a u sve tri oblasti – životnoj sredini, društvu i upravljanju. Svi pokazatelji se povezuju u indeks održivosti kompanije, koji ukazuje na uspešnost kompanije u realizaciji godišnjih ciljeva, a predanost održivom razvoju posebno je bila vidljiva u tome što je Atlantic Grupa premašila postavljene ciljeve Indeksa održivosti za 2023. godinu.
Govoreći o odgovornim praksama treba istaći i kako je Atlantic Grupa dobitnik važnog priznanja „Equal Pay Champion“, sertifikata o jednakosti plata selekcijske kuće Selectio. Analizirajući Atlantic Grupu ustanovljena je predanost praćenju rodne raznolikosti unutar kompanije i ispravljanju udela žena na upravljačkim funkcijama gde postoje takvi nedostaci. Tako je u Atlantic Grupi 55 odsto žena na rukovodećim pozicijama, 58 odsto u razvojnim programima i 52 odsto žena zaposlenih putem internih konkursa i ne postoji razlika u platama, odnosno neznatna je i iznosi 2,6 odsto u korist žena.