REŠEN PROBLEM OBAVEŠTAVANJA VLASNIKA VOZILA O SERVISNIM KAMPANJAMA: Na tehničkom o preventivnim intervencijama

Е.Б.Т. 31. 01. 2024. u 18:15

VLASNICI automobila će obaveštenja o besplatnim servisnim kampanjama za svoja vozila od sada moći da dobiju i na tehničkim pregledima, saopštila je Agencija za bezbednost saobraćaja.

Foto N. Skenderija

Kada proizvođači uoče neki potencijalni problem na određenom tipu ili seriji vozila, deklarišu servisnu kampanju za određene četvrotočkaše za koje je potrebno preventivno uraditi neku intervenciju koja se organizuje u celom svetu, na svim tržištima na kojima su proizvođači prisutni. Intervencija može da bude u vezi sa bezbednošću vozila- na sistemu upravljanja, oslanjanja, kontrole vozila i slično, ali može biti i nešto drugo, na primer da nije adekvatno pričvršćen amblem na haubi.

U praksi se često dešava da vozilo promeni jednog ili više vlasnika, nakon čega u evidenciji uvoznika ne postoje podaci o novom vlasniku vozila i postavlja se pitanje kako te vlasnike obavestiti o tekućoj servisnoj akciji. Ovaj problem je u Srbiji uspešno otklonjen rešenjem koje su zajedno osmislili Agencija za bezbednost saobraćaja i Srpska asocijacija uvoznika vozila i delova. Ova asocijacija dostavljati informaciju jednom mesečno Agenciji, koja softverski prosleđuje te podatke svim linijama tehničkih pregleda u našoj zemlji.

Ukoliko se prilikom redovnog godišnjeg tehničkog pregleda vozila prikaže obaveštenje da to vozilo ima mogućnost rešavanja servisne kampanje, kontrolori odštampaju obaveštenje i predaju vlasniku. Tako ga informišu da postoji mogućnost da se na vozilu obavi servisna kampanja i da je potrebno da sejavi ovlašćenom servisu uvoznika. Ovo ne utiče na ocenu tehničke ispravnosti vozila i nesmetano se nastavlja sa daljom proverom.

Agencija za bezbednost saobraćaja podseća građane da je otklanjanje nedostataka ovog tipa, koja je deklarisao proizvođač preko uvoznika vozila besplatno.

Pogledajte više