NA JESEN AUTO-PUT KA KRUŠEVCU: Radovi na izgradnji nove poddeonice Moravskog koridora i na plus 40 stepeni Celzijusa
POSLEDNjA celina prve deonice Moravskog koridora Pojate-Koševi biće završena do kraja oktobra, potvrdio je u ponedeljak Goran Vesić, ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, pri obilasku gradilišta na poddeonici Makrešane-Koševi.
U praksi, Kruševac će na jesen dobiti direktan izlaz na prvi digitalni auto-put u Srbiji, Pojate-Preljina. Ministar napominje da je završeno šest kilometara leve trake nove trase, dužine 10 kilometara, a trenutno se radi desna traka.
- Moravski koridor biće dug ukupno 112,3 kilometra i spajaće auto-puteve "Miloš Veliki" i Beograd-Niš, odnosno dve petlje - Preljina i Pojate - podsetio je ministar Goran Vesić. - Na ovom potezu živi oko 500.000 ljudi i taj auto-put znači život za Kraljevo, Vrnjačku Banju, Trstenik, Kruševac, Ćićevac, Varvarin, Stalać, za sve ljude koji žive ovde jer će značiti nove investicije, brži prevoz i razvoj.
Gotovo ekstremno visoke temperature, kako je saopšteno iz ministarstva, ne usporavaju intenzivne radove na izgradnji Moravskog koridora: radnici imaju kompletnu zaštitnu opremu i obezbeđeni su odgovarajućim količinama napitaka.
- Moravski koridor će doneti i nekoliko novih industrijskih zona za građane ovog kraja - rekao je Aleksandar Antić, direktor "Koridora Srbije". - Lokalnim samoupravama ostavićemo i objekte, koje smo gradili za potrebe izgradnje auto-puta, kao potencijalne nove industrijske zone. Jedna takva zona biće u Ćićevcu, na oko 20 hektara koji su bili u funkciji izgradnje auto-puta, druga je u okolini Kruševca, a treća u Adranima, kod Kraljeva.
Prvi kilometri auto-puta otvoreni su krajem aprila, od kada su u funkciji dve poddeonice dužine 17 kilometara koje su spojile Pojate i naseljeno mesto Makrešane. Saobraćaj se nesmetano odvija na ovoj celini.
Kraće putovanje za dva sata
MORAVSKI koridor imaće 135 objekata (78 mostova, 24 nadvožnjaka, 12 podvožnjaka, tridesetak propusta). Po završetku radova, od Pojata do Preljine trebalo bi da se stigne za svega jedan sat i 10 minuta, čime će putovanje, usled velike gustine naseljenosti i brojnih saobraćajnih prepreka i putnih ograničenja, biti skraćeno za najmanje dva sata.
Celom svojom dužinom, Moravski koridor praktično je u dolini Zapadne Morave. Tehnička regulacija ove reke podrazumeva i izgradnju 60 kilometara hidrotehničkih objekata, 23 kilometra potpuno novog korita, još 12 regulacija postojećeg, pa četiri jednostrane obaloutvrde i čak 22 rekonstrukcije postojećih i izgradnje novih odbrambenih nasipa.
Koridor dužine od 112,3 kilometra ima tri deonice: Pojate-Kruševac (27,83 km), Kruševac-Adrani (53,88 km), Adrani-Preljina (30,66 km). Spaja "srce Srbije": Rasinski, Raški i Pomoravski okrug. Povezaće sedam gradova i opština (Ćićevac, Varvarin, Kruševac, Trstenik, Vrnjačku Banju, Kraljevo i Čačak), kao i Koridor 10 na istoku sa Koridorom 11 na zapadu.
BONUS VIDEO - "NOVOSTI" NA AERODROMU U BATAJNICI: Kako diplomci-civili postaju vojni piloti