NEMAČKA PRETI: Neće podržati zabranu automobila sa motorima SUS
NEMAČKI ministar saobraćaja Folker Vising rekao je danas da njegova zemlja neće podržati planiranu zabranu Evropske unije za prodaju novih automobila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem (SUS) od 2035. godine.
Poslanici EU i države članice postigli su preliminarni dogovor prošle godine, koji će primorati proizvođače automobila da smanje emisiju kod novih automobila za 55 odsto u 2030. godini u odnosu na nivoe iz 2021. i za 100 odsto u 2035, preneo je AP.
Napori Evropske unije da smanji emisije gasova staklene bašte, zapravo znače da treba da bude zabranjena prodaja novih automobila koji sagorevaju goriva na bazi ugljovodonika, kao što je nafta.
Neke zemlje, kao što je Nemačka, zatražile su od izvršne komisije EU da donese izuzeće za automobile koji sagorevaju takozvana goriva, tvrdeći da se mogu proizvoditi korišćenjem obnovljive energije i ugljenika iz vazduha, kako ne bi izbacivali dalje emisije koje menjaju klimu.
Nemački ministar saobraćaja rekao je da Komisija nije dala predlog, pa će se Nemačka uzdržati od podrške zabrani.
Vising je rekao da se sintetička goriva moraju proizvoditi u velikim količinama što je pre moguće kako bi se zadovoljila potražnja automobila prodatih pre 2035. godine, kao i teških teretnih vozila, brodova i aviona.
-Komisija EU bi trebalo da predloži uredbu koja dozvoljava da se motori sa unutrašnjim sagorevanjem registruju nakon 2035. godine, ako se mogu proveriti samo sa sintetičkim gorivima, rekao je on.
Ovo pitanje dovelo je do sučeljavanja unutar vlade između Visingove liberalne Slobodne demokratske partije (FDP) i ekološke stranke Zelenih, koja podržava potpunu zabranu motora sa unutrašnjim sagorevanjem.
Glavna nemačka opoziciona stranka blok Unije desnog centra takođe se protivila zabrani vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem u celoj EU, upozoravajući da bi to naškodilo auto-industriji u zemlji.
Kritičari kažu da je baterija, odnosno, električna tehnologija bolje prilagođena putničkim automobilima i da bi dragocena sintetička goriva trebalo koristiti samo tamo gde nijedna druga opcija nije izvodljiva, kao što je avijacija.