NA RAČUNU OPET 3.000 EVRA: Beograđaninu koji se „upecao“ na internet pljačku vraćene pare

Б. Ца. 23. 01. 2023. u 19:34

BEOGRAĐANINU S.K. o kom smo nedavno pisali da su ga internet prevaranti nasamarili i "olkšali" mu račun za oko 340.000 dinara, novac je vraćen.

Foto: Depositphotos

Kako su nas obavestili iz Narodne banke Srbije, kojoj smo nedavno slali upit u vezi našega čitaoca koga su prevarili preko lažne stranice "Pošta Srbije", klijent banke S.K. je obeštećen. Svih oko 3.000 evra mu je vraćeno na račun. A pravda zadovoljena.

- Povodom Vašeg obraćanja od dana 29. novembra 2022. godine kojim ste od Narodne banke Srbije tražili odgovore na pitanja u vezi sa situacijom koja se desila čitaocu Vaše redakcije obaveštavamo Vas da je reklamacioni postupak uspešno okončan dana 5. januara 2023. godine i da su korisniku vraćena sredstva. Ukupan iznos sredstava vraćenih na račun korisnika, dana 9. januara 2023. godine, odgovara iznosu sredstava za koje je račun korisnika zadužen zloupotrebom platne kartice – 343.194,89 dinara - rekli su nam iz NBS. -Dodatno, koristimo priliku da Vas obavestimo da je, u međuvremenu, Narodnoj banci Srbije još jedan korisnik podneo pritužbu ukazujući na identičnu situaciju kao i Vaš čitalac, te da je i u slučaju tog korisnika – reklamacioni postupak rešen u korist korisnika, kao i da je izvršen povraćaj sredstava na njegov devizni platni račun u ukupnom iznosu zloupotrebe (513,00 evra).

Očekujući pošiljku iz Amerike, sredinom novembra, našeg sagovornika nimalo nije iznenadio SMS da preko linka koji mu šalju plati carinu, od 4,48 evra da bi preuzeo paket. Nije primetio da je upravo internet stranica na koju je doveden bila lažna.

- Čim sam ukucao podatke sa kartice i CVC, stigla mi je poruka od banke sa jedinstvenim kodom kojom se autorizuje transakcija - kaže S. K. - Nekoliko sati kasnije, međutim, stiglo mi je na mobilni 15 notifikacija da mi je sa računa podignuto ukupno oko 340.000 dinara. Kako su mi iz banke odgovorili, ispostavilo se da sam unosom podataka sa platne kartice, kao i jednokratne lozinke koju su mi poslali na mobilni zapravo bio žrtva fišinga. To je oblik prevare neovlašćenog preuzimanja podataka sa platne kartice, koji su u ovom slučaju upotrebljeni da "otvore" aplikaciju novčanika na mom mobilnom. Poslao sam pritužbu i banci i Narodnoj banci Srbije. Čekam odgovor, ali su mu iz banke sugerisali da ne očekujem odštetu.

Na sreću, po njega se dobro završilo nakon što je pokrenut reklamacioni postupak firme koja izdaje kartice. Problem je što gotovo svakodnavno ovi internet prevaranti nekog nasamare.

Pogledajte više